IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda 3 на старо е добър избор, но крие и капани

Моторите са здрави, внимавайте само с 1.5D от 2015 до 2017 година

Третото поколение на Mazda 3  (2013-2017) не е показало за толкова време сериозни проблеми. Двигателите са надеждни, а това е добро начало при избор на кола втора ръка.


Mazda 3


Проблемите

Капани има и те са няколко. Заслужава да се отбележи изтеглянето от пазара на някои автомобили с двигател 1.5 D, произведени между 2015 и 2017 година. Освен препрограмирането на управляващия блок, от колектора трябва да се отстранят всички остатъци от масло, които може да са попаднали в горивната камера и филтър.

Има множество електронни проблеми, особено до 2016 година. Мултимедийната система понякога се изключва и рестартира сама, спира да реагира на команди и не се свързва чрез Bluetooth с мобилни телефони.

Някои клиенти също се оплакват от загуба на настройките на радиото и климатроника всеки път, когато двигателят се рестартира. Препрограмирането на управляващите блокове обикновено отстранява електронни проблеми. Включително фалшивата аларма на таблото, показваща отклонения в налягането на гумите. Понякога и електрическите огледала за обратно виждане не се сгъват при команда.

По-често срещани са оплакванията относно крехката каросерия. Боята се лющи доста лесно от най-откритите части.


Mazda 3


Хронологията

2013  - Автомобилът дебютира с два бензинови двигателя: 1.5 със 101 к.с. и 2.0 със 165 к.с.. И двата са комбинирани с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Дизелов двигател - 2.2 150 коня., се предлага и с шестстепенна автоматична скоростна кутия. Базовото ниво на оборудване Essence (стандартно оборудвано с ръчен климатик и алуминиеви джанти) се предлага само за 1.5 бензинов двигател.

По-богатият вариант Evolve предлага още фарове за мъгла и електрически регулируеми и отопляеми огледала за обратно виждане. Най-яката е Exceed, която добавя електронен ключ, отопляеми седалки и сензори за разстояние отпред и отзад.

2015 - Бензиновите двигатели стават Евро 6 (дизеловите двигатели отговарят на този регламент от дебюта си). Оборудването на версиите Evolve и Exceed става по-пълно. Първият предлага и навигация като стандарт, докато вторият 0 наблюдение на мъртвата зона в огледалата за обратно виждане.

2016  - Време за рестайлинг - LED дневните светлини получават по-удължена форма. Гамата от дизелови двигатели се допълва от 1.5 D, мотор със 105 конски сили, който се предлага с ръчна или автоматична скоростна кутия (и двете с шест предавки). Версиите, които могат да се комбинират с този двигател, са Evolve (ксенонови фарове и автоматично аварийно спиране) и Exceed (оборудван със задна камера).

2017 г.  - Към 2.0-литровия бензинов двигател със 165 конски сили се присъединява и по-малко мощен вариант със 120. Може да се намери само в ниво на оборудване Exceed.


Mazda 3


Двигателите

Бензиновият двигател 1.5 с директно впръскване и мощност 101 к.с. е ценен заради плавната си работа, липсата на вибрации и ниския разход на гориво: средно 6,8 л/100 км (при малко над 5 на книга).

1.5 -литровият турбодизел със 105 к.с. е пъргав и не е твърде шумен дори когато е студен. Има нисък разход на дизел: средно 5,2 л/100 км в реални тестове (3,8 по документи).

Големият работен обем и добрата мощност (150 к.с.) гарантират отлична тяга на 2.2 дизеловия двигател, като с лекота надхвърля 5000 оборота в минута. Освен това, вибрира много малко. Нисък (4,1 л/100 км) официален среден разход.


Mazda 3


Защо "ДА"

Здрави скоростни кутии

Интериорът е просторен и приветлив: дори петима възрастни могат да намерят място без прекалено много притискане

Добър разход

Богато оборудване дори в „базовите“ версии. Няма недостиг на електронни помощни средства за шофиране (въпреки че някои от тях са платени).

Добър контрол, високата прецизност не намалява с увеличаване на скоростта


Mazda 3


Защо "НЕ"

Няма много място за багаж, а прагът за товарене е висок

При интензивно използване - спирачният път има тенденция бързо да се увеличава.

Материалите на кабината като цяло не разочароват, но някои части от сглобяването не са най-прецизни.


Как вървят на пазара

Поради идването на новото поколение през 2018 година - японският автомобил падна доста като цени. Най-разпространените като цяло са 1.5 дизеловите. Бензиновите 1.5 са все още търсени, особено от купувачи в големите градове. Но са сравнително по-редки. Колите с богато оборудване се купуват бързо, но не са и трудни за намиране.

0 от 500
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Горския ( преди 2 седмици )
    Егати и проблемите. Те тия проблеми при евроколите въобще не им обръщат внимание. Аудио системата се рестартира или започва наново .
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Васил ( преди 2 седмици )
    Закупена почти нова 2.0 бензин без никакви проблеми за 7 години освен с мултимедията ,която забиваше от време на време.Добър разход около 7л смесено бе магистрала .Колата е супер ,но само бензиновите варианти. Продадена е заради силна градушка и съжалявам за това
  • #4
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    От изброените само 2 л. бензин. Дизелите са стъклени, и лакоми (конкретно визирам 2.2 литровия, от който имам личен опит). Остават проблемите с боята, тънките стъкла и електрониката. Препрограмирането не помага, както пише в статията, щото повечето датчици са ненадеждни. Изобщо, тази кола е само за ценители, особено дизеловите версии.
  • #3
    4 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Mazda няма нищо общо с качеството на хонда и тойота.
  • #2
    17 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 2 седмици )
    От 17 години имам Мазда, верен съм на марката до гроб ...
  • #1
    7 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    2 години имах мазда 6 2012г. Никога повече мазда.