Третото поколение на Mazda 3 (2013-2017) не е показало за толкова време сериозни проблеми. Двигателите са надеждни, а това е добро начало при избор на кола втора ръка.
Проблемите
Капани има и те са няколко. Заслужава да се отбележи изтеглянето от пазара на някои автомобили с двигател 1.5 D, произведени между 2015 и 2017 година. Освен препрограмирането на управляващия блок, от колектора трябва да се отстранят всички остатъци от масло, които може да са попаднали в горивната камера и филтър.
Има множество електронни проблеми, особено до 2016 година. Мултимедийната система понякога се изключва и рестартира сама, спира да реагира на команди и не се свързва чрез Bluetooth с мобилни телефони.
Някои клиенти също се оплакват от загуба на настройките на радиото и климатроника всеки път, когато двигателят се рестартира. Препрограмирането на управляващите блокове обикновено отстранява електронни проблеми. Включително фалшивата аларма на таблото, показваща отклонения в налягането на гумите. Понякога и електрическите огледала за обратно виждане не се сгъват при команда.
По-често срещани са оплакванията относно крехката каросерия. Боята се лющи доста лесно от най-откритите части.
Хронологията
2013 - Автомобилът дебютира с два бензинови двигателя: 1.5 със 101 к.с. и 2.0 със 165 к.с.. И двата са комбинирани с шестстепенна ръчна скоростна кутия. Дизелов двигател - 2.2 150 коня., се предлага и с шестстепенна автоматична скоростна кутия. Базовото ниво на оборудване Essence (стандартно оборудвано с ръчен климатик и алуминиеви джанти) се предлага само за 1.5 бензинов двигател.
По-богатият вариант Evolve предлага още фарове за мъгла и електрически регулируеми и отопляеми огледала за обратно виждане. Най-яката е Exceed, която добавя електронен ключ, отопляеми седалки и сензори за разстояние отпред и отзад.
2015 - Бензиновите двигатели стават Евро 6 (дизеловите двигатели отговарят на този регламент от дебюта си). Оборудването на версиите Evolve и Exceed става по-пълно. Първият предлага и навигация като стандарт, докато вторият 0 наблюдение на мъртвата зона в огледалата за обратно виждане.
2016 - Време за рестайлинг - LED дневните светлини получават по-удължена форма. Гамата от дизелови двигатели се допълва от 1.5 D, мотор със 105 конски сили, който се предлага с ръчна или автоматична скоростна кутия (и двете с шест предавки). Версиите, които могат да се комбинират с този двигател, са Evolve (ксенонови фарове и автоматично аварийно спиране) и Exceed (оборудван със задна камера).
2017 г. - Към 2.0-литровия бензинов двигател със 165 конски сили се присъединява и по-малко мощен вариант със 120. Може да се намери само в ниво на оборудване Exceed.
Двигателите
Бензиновият двигател 1.5 с директно впръскване и мощност 101 к.с. е ценен заради плавната си работа, липсата на вибрации и ниския разход на гориво: средно 6,8 л/100 км (при малко над 5 на книга).
1.5 -литровият турбодизел със 105 к.с. е пъргав и не е твърде шумен дори когато е студен. Има нисък разход на дизел: средно 5,2 л/100 км в реални тестове (3,8 по документи).
Големият работен обем и добрата мощност (150 к.с.) гарантират отлична тяга на 2.2 дизеловия двигател, като с лекота надхвърля 5000 оборота в минута. Освен това, вибрира много малко. Нисък (4,1 л/100 км) официален среден разход.
Защо "ДА"
Здрави скоростни кутии
Интериорът е просторен и приветлив: дори петима възрастни могат да намерят място без прекалено много притискане
Добър разход
Богато оборудване дори в „базовите“ версии. Няма недостиг на електронни помощни средства за шофиране (въпреки че някои от тях са платени).
Добър контрол, високата прецизност не намалява с увеличаване на скоростта
Защо "НЕ"
Няма много място за багаж, а прагът за товарене е висок
При интензивно използване - спирачният път има тенденция бързо да се увеличава.
Материалите на кабината като цяло не разочароват, но някои части от сглобяването не са най-прецизни.
Как вървят на пазара
Поради идването на новото поколение през 2018 година - японският автомобил падна доста като цени. Най-разпространените като цяло са 1.5 дизеловите. Бензиновите 1.5 са все още търсени, особено от купувачи в големите градове. Но са сравнително по-редки. Колите с богато оборудване се купуват бързо, но не са и трудни за намиране.