Японците са известни с това, че винаги се стремят към усъвършенстване. Наглед дори съвършено изглеждащ продукт може да бъде подобрен, като Mazda е един от производители, които определено се стремят към това. А доказателство е модернизираният през тази година CX-60. Той получава редица актуализации - както в комфорта и пътното поведение, така и динамиката на пътя.
Най-важното в случая е, че тези подобрения са направени след препоръки на клиентите, които Mazda взе предвид и направи промени в редица системи и елементи. И както имахме възможност да се убедим, благодарение на това, CX-60 вече е много по-удобен и ефективен.
Всъщност, външният вид и размерите на набиращия все по-голяма популярност SUV не са променяни. Актуализираният модел получава нов цвят - Zircon Sand Metallic, като в зависимост от избраното оборудване се предлагат джанти с размери 18-20 цола. CX-60 запазва спортно-елегантния си външен вид, с тънките предни и задни LED фарове, мускулестите страни и хромираното покритие на решетката и рамките на прозорците.
Интериорът също повтаря този на оригиналния модел, но има нови възможности за персонализация, както и материали с по-високо качество, особено във високите нива на оборудване. За седалките се предлага кожа напа, а панелите са покрити с винилова кожа и метални облицовки. Клиентите могат да си поръчат вложки от кленово дърво, а сред технологичните нововъведения е специална камера. Тя разпознава водача и наглася седалката според позицията, която преди това е задал.
Основна роля в салона продължава да играе 12,3-инчовият централен дисплей, като информационно-развлекателната система, работеща с Apple CarPlay и Android Auto, не е променяна. За нейното управление, както и досега, се използва ротор на централния модел.
Актуализираният модел запазва и останалите силни оръжия, на които разчита CX-60. Сред тях са голямо вътрешно пространство, особено за хората на втория ред седалки, като изключение правят само седналите в средата - там мястото над главите е леко ограничено. Задните врати се отварят на 90 градуса, което е полезно не само при качване, но и при поставяне на седалки за деца. Багажникът побира поне 570 литра, като при свалени задни седалки обемът скача до 1726 литра.
Гамата двигатели също не е променяна, като тя се състои от 2,5-литров бензинов PHEV с 327 к.с. и задвижване на четирите колела (60 км само на електричество). Дизеловият 3,3-литров PHEV е с 200 или 249 к.с., като и тук има система AWD. Всички варианти са оборудвани с 8-степенна автоматична скоростна кутия.
Както вече стана дума, първите купувачи на CX-60 имаха претенции към окачването и кормилното управление, като в Mazda са направи нужните корекции. От компанията посочват, че геометрията на предното окачване с двойно люлеещо се рамо е модифицирана, за да се даде възможност за по-прецизно кормилно управление. Съответно така се подобрява връщането към централното положение на управлението при маневрите с ниска скорост.
При високи скорости именно точността и чувството за контрол са се подобрили. Задното окачване също е преработено, за да се подобри усещането при преминаване през неравности на пътя или дупки, с каквито е пълно по нашите географски широчини. Подобрено е серво-управлението на модела, което позволява полагане на по-малко усилия от страна на шофьора при маневриране. Заради промените по шасито Mazda също така актуализира технологията KPC (Kinematic posture Control), която стабилизира автомобила в завоите още по-ефективно
Друго, което трябва да се отбележи, е подобрената шумоизолация, която се усеща при дизеловия агрегат. Той работи много спокойно и равномерно, като не е подходящ за тези, които искат да се правят на състезатели на пътя, но е много подходящ за дълги пътувания.
Освен това предлага и напълно приемлив разход на гориво - между 6 и 7 литра на 100 км, като тестовото ни шофиране включваше градски задръствания, магистрала и планински пътища с много завои.
Японският производител прави и промени в оборудването, като вече още при Prime Line има пълни LED светлини, 18-цолови колела, вътрешна тапицерия за тъкани, 12,3-инчов централен дисплей, Android Auto Auto и Apple CarPlay безжичен, навигатор и адаптивен круиз контрол.
Топ-версията Takumi Plus предлага пълно опционално оборудване с кленови дървени покрития, система за персонализиране, базирана на лицево разпознаване, за да се регулира седалката на водача, Active Driving Display и пакета Convenience and Sound Pack с аудиосистемата Bose с аудиосистемата Bose с аудиосистемата Bose.