IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Две лица – тестваме обновеното BMW M3

Германският спортен седан може да бъде ползван и като кола за всеки ден, което го прави още по-добър

Още от средата на осемдесетте, M3 е най-бързата и най-вълнуващата версия на един от най-популярните модели в историята на BMW – 3-Series. Настоящото поколение се предлага и като комби (Touring), което трябва да увеличи популярността (а и продажбите) на модела.


BMW M3 тест-драйв


Независимо дали избирате версията седан или комби (Touring), BMW M3 е брилянтен автомобил с висока производителност, който съчетава универсалност с огромно количество забавление. Така той притежава най-доброто от двата свята, тъй като разполагате с кола, която можете да използвате във всекидневието си (да ходите на работа през седмицата), а през уикенда да изкарате на пистата и да се забавлявате истински.Б

За да стане това, си има някои трикове. И ако повечето модерни и много мощни автомобили ви дават само частичен контрол върху настройките си, при BMW M3 тази концепция е изведена до крайности. До тънкия селектор на скоростите ще намерите бутон с надпис „Настройка“. Натискането му извежда списък с опции на екрана на информационно-развлекателната система, което ви позволява да промените всичко - от чувствителността на спирачките до силата на звука на ауспуха.


BMW M3 тест-драйв


На някой огромният брой конфигурации може да изглежда малко прекомерен, но в BMW са помислили и за това, като M3 има няколко предварително зададени фабрични настройки и те се представят отлично. А след известно време, когато опознаете по-добре автомобила, можете да направи своите желания реалност, като го настроите още по-фино. Има възможност, например, кормилното управление да бъде в лек и комфортен режим, а двигателят да бъде максимално отзивчив.

Когато всичко е поставено на режим „Комфорт“, на практика разполагате с един спокоен и изискан автомобил, подходящ за ежедневно ползване. Шестцилиндровият двигател с турбокомпресор работи тихо на ниски обороти, а стандартната осемстепенна автоматична скоростна кутия (тя е единственият вариант) сменя плавно предавките. Адаптивното окачване на M3 позволява на колата да се справя без проблеми с изкачвания и спускания, като единственото притеснения за дупките на пътя.


BMW M3 тест-драйв


Този режим поддържа накланянето на каросерията под контрол, като единственият му недостатък е, че много бързо омръзва. Затова и при първа възможност е по-добре да се премине на „Спорт“, където по-твърдите настройки карат шофьора да се чувства максимално свързан с автомобила. В случая кормилното управление става по-тежко, но не прекалено, и държи човека зад волана нащрек, но без да прекалява.

В този случай може да се възползвате от всички 530 к.с., които ви изстрелват от 0 до 100 км/ч за 3,5 секунди (по официални данни на BMW). А това е по-бързо от Porsche 911 Carrera, който се е утвърдил като един от най-забележителните спортни автомобили в историята. И тук ви трябва време да свикнете с М3, преди да проверите на какво е способен в завоите. Сцеплението и отпред, и отзад са достатъчни, така че автомобилът ви дава възможност за истинско забавление на пътя, което обаче може и да ви изиграе неприятна шега, ако не сте достатъчно внимателни.


BMW M3 тест-драйв


Стандартно M3 се предлага със задвижване на четирите колела xDrive. За тази система е изписано много, като определените, което й приляга най-много, е „брилятна“. Благодарение на нея можете да се възползвате максимално от мощността на автомобили дори при лоши условия – нещо, което не е по силите на голяма част от конкурентите.

При желание можете да поставите колата в режим на задвижване на задните колела и ако те загубят сцепление в завой, полученото поднасяне е лесно за овладяване. Има и 10-степенна система (достъпна като част от допълнителния пакет M Race Track Package), така че можете да настроите фино колко приплъзване на колелата е разрешено, преди да се включи контролът на сцеплението.


BMW M3 тест-драйв


Стандартното BMW M3 е оборудвано със стоманени спирачки, като карбоново-керамичните се предлагат като част от гореспоменатия пакет M Race Track. Стандартните спирачки не са особено приятни при движение в града, където реакцията им може да ви изненада, но през останалото време са прогресивни, последователни и изключително мощни, така че са напълно достатъчни.

Всичко това, разбира се, си има и цена, която няма как да бъде ниска. При M3 във варианта с 530 к.с. и задвижване на четирите колела, тя стартира от 195 000 лв. Ако добавите и пакет M Race Track, сумата скача с още 30 000 лв.


BMW M3 тест-драйв


0 от 500
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Пепи Шекера ( преди 1 месец )
    АЗ като истински неудачник карам и признавам само неуДачията! Всичко друго преписвам и превеждам с гуглето.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако беше след тест щеше да има снимки от него, а не такива свалени от нета. Петърчо може да тества само някое мпс с животинска тяга във факултета, за друго не му стига капацитета, а и с втори клас не може и да си купи диплома. За да го държат тук на работа сигурно е спасил живота на собственика на медията и са го сложили тук по милост.
  • #2
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    1-ви, само като видиш автора и ти става ясно, че копи-пейст. Ако беше от Константин Томов мога да кажа, че е след тест. За Петър не съм сигурен, че има документ за управление на МПС, защото за това се иска диплом за средно образование!
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Питане..статията е писана след тест или просто преписана? Залагам навторото, защото има някои неща в статията, които го одсказват.