IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 причини защо все още си струва да си купите дизел

Не за всички е добре да бързат към електричеството, твърдят французите от L'Automobile

Скандалът „Дизелгейт” от 2015 година определено преобрази автомобилния свят. Когато германският производител Volkswagen бе хванат да манипулира данни на дизеловите двигатели по отношение на вредни емисии, мнението за този тип агрегати тотално се преобърна по целия свят.


дизел


И докато преди десетина година дизеловите двигатели (най-вече в Европа) тотално доминираха пазара при леките коли, то от тогава насам делът им намаля двойно, като неотдавна бяха задминати дори от хибридните и електрическите моторизации. Днес все повече производители тотално изключват от гамата си двигатели, задвижвани от дизелово гориво, като залагат на хибрид, плъг-ин хибриди и електромобили, както и на бензинови турбодвигатели.

Но дизеловите мотори имат и своите силни страни, които няма как да бъдат забравени. Ето защо, дори и тази година има добро основание да си купите дизелова кола, а основните причини да го сторите, според колегите от френското издание L'Automobile, може да видите в галерията:

5 причини да си купите дизелова кола тази година (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #16
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Хаха ( преди 10 месеца )
    Леле майко на колко тъпотии се начетох. Не пускали с дизел в градовете, щели да паднат цените на дизелите. Да, не пускат с дизел в града, ама дизел евро 1,2,3 и 4!!! Цените на дизелите паднаха, ама на тея дето са на почти милион км!!! На читавите колли стана точно обратното. И понеже ще ги спират, за това мултивана на vw имат само и единствено дизели от последните 3-4г. Имаха един VR6 бензинов и го спряха. Защо ли? Само тъпотии дрънкате тука повечето!
  • #15
    17 rate up comment 15 rate down comment
    Докторът ( преди 10 месеца )
    Само дизел. Човечеството просто не е измислило по-добър двигател от 3.0 V и 4.2 V8 TDI.
  • #14
    26 rate up comment 4 rate down comment
    Камионджийка ( преди 10 месеца )
    Смешки, не се хаби по Европата. Отивай направо на Марс с все Мъск и ко., барабар с електрическите влекачи и ултра еко технологиите. Карайте си Теслите на воля, водородствайте, батерясвайте и правете що щете. Оставете обикновените земляни да си караме дизелите и да си цапаме земята. П.П.: Вземете и Били с вас, че и на него не му понася въглеродът.
  • #13
    21 rate up comment 35 rate down comment
    WHY ( преди 10 месеца )
    1. Причина номер едно да НЕ си купя дизел... - Ама, Вие, сериозно ли?!Не можеш да спреш прогреса и харесвате или не, ДВГ умира.П.П. Карам нов бензин, но до пет години бих минал на ток, стига да "вразумят" цените. Какъв дизел в обозримо и необозримо бъдеще?!?
  • #12
    39 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Дизелите си имат своите предимства както са ги изброили в статията, Рано им да бъдат отписвани, а каво да се каже за товарния траспорт, машините в земеделието, строителството корабоплаването и т.н...?
  • #11
    23 rate up comment 14 rate down comment
    а бе смешко ( преди 10 месеца )
    Ти ли само не разбра, че ТЕЦ-овете, произвеждащи ток ползван и за зареждане на електромобили, нали, замърсяват много повече от дизелов 10-15 год. автомобил!?! А пък ако горят и домъкнат о-тпадък отвън - ела гледай!!
  • #10
    22 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Колега аз като тръгна за Франция си правя сметката за заредя чак в Австрияя- на румънците вяра нямам, а унгарците още не са с евро. В Австрия търсиш някое селско OMV щот на магистралните играе балтията (30цента горница), във Франция е същата работа
  • #9
    22 rate up comment 4 rate down comment
    М да а ( преди 10 месеца )
    Моето дизелче извънградско харчи малко над 4/100 - на дълъг път е пушка, проблемът е градското, защото е 6 и бързо затлачва филтъра.
  • #8
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Алексей ( преди 10 месеца )
    На дизела, предкамерен или с директно впръскване, бомба-дюза или комън рейл, най-важното е дюзите да разпръскват качествено. И ако турбото не тъпче масло, дори и без дпф колите не пушат. И без селски чип тунинг. Всеки се ослушва да сменя дюзи и да прави турбо и така се стига до масовото мнение че дизела винаги пуши. Да, немърливо подържания дизел, особено каран неграмотно със скапани горива - винаги пуши. Дизела е само за дълги отсечки, не за къси градски с и *** газ. Така може но с бензин.
  • #7
    42 rate up comment 4 rate down comment
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Няма спор, че ти си най-умния тук и най-много ги разбираш нещата. Човека никъде не е написал, че кара по 800 км без да спира, а че ги е изминавал с дизелова кола, БЕЗ ДА ЗАРЕЖДА. Обаче, чукча не читател, чукча писател.