В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.
Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти
Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.
Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):
Най-честите проблеми са прогаряне на филтъра за твърди частици и недостатъчна херметичност на горивопроводите. Дюзите са скрити под капака на клапаните и е трудно да се контролира състоянието им и да се забележи натрупването на нагар. Ако шайбите прегорят, газовете проникват през тях, натрупват се под капака и се смесват с маслото.
Common rail инжекцията от Denso, работеща при 1800 бара, е доста надеждна - но пък при повреда цената за всеки ремонт е солена. А и не във всеки сервиз биха се наели с такава работа.
Накратко, двулитровият дизел на Mazda е сложен и изисква повече внимание от нормалното. Ако не го получава, започва да създава проблеми.