IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

10-те най-проблемни дизелови двигателя - I част

От Renault и Opel до Mazda и BMW - без да забравяме и 2.0 TDI

В последните години "дизел" стана едва ли не мръсна дума - което не е съвсем честно. Никой не се радва на гледката на стар Mercedes с отстранен филтър за твърди частици, който бълва облаци черна смрад на всеки светофар по "Тодор Александров". Но за много хора, които живеят извън големите градове и изминават сериозни дистанции всеки ден, дизелите все още си остават разумен избор за икономичен транспорт.
 
  
Check engine, повреда, двигател
Ако сте си купили дизелов автомобил, за да пестите от гориво, последното, което бихте искали, е да давате постоянно пари за ремонти


Има обаче друг проблем. Автомобили, избрани заради икономичността си, трябва също да бъдат надеждни - иначе спестеното от гориво ще отива за ремонти. А на пазара има немалко дизелови агрегати, които създават проблеми с по-голяма честота от обичайната. При някои става дума за конструктивни недомислия. При други вината е на "задкормилното устройство" - те просто изискват малко по-внимателна поддръжка, а невинаги я получават. Каквато и да е причината, ето първата част от една подборка на 10 дизелови двигателя, с които трябва да се внимава повече. Втората част вижте тук.
 
  
Най-проблемните дизелови двигатели - I част (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #31
    8 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    щом има проблеми значи има рено!
  • #30
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 3 години )
    И като погледнеш на улицата - всъщност изброените двигатели са едни от най-масовите в милата ни родина. Пример от практиката ми - на един продаден бензинов Акорд /не съм почитател на Хонда, но няма спор в здравината на двигателите на този модел/ се падаха поне 10 Мазди с посочения проблемен двигател и поне толкова А4 с първите 2.0 тди, които са...май по-добре да не казвам. Нямам обяснение, но е факт.
  • #29
    8 rate up comment 9 rate down comment
    До 26 ( преди 3 години )
    Колега, при В5 ги има и двата варианта- помпа-дюза и CR. Eто всички разновидности на дизел, които са слагани на модела:1.9 L AHU/AHH TDI I41.9 L AFN/AVB/AWX/AVF/AJM/ATJ TDI I42.0 L BGW/BHW TDI DPF I42.5 L AFB/AKN/BDG/BDH/BAU TDI V6
  • #28
    13 rate up comment 10 rate down comment
    Някой ( преди 3 години )
    Имам Опел зафира от над 1 година 2.2DTI на 282хил. Карам го всеки ден, засега без проблем.
  • #27
    18 rate up comment 4 rate down comment
    Георги ( преди 3 години )
    Проблемът на дизелите в България е че рядко се намира читав майстор,може да се изръсиш с много пари и пак да не ти свършат работа. Карам 1.9 мултиджетов двигател и предпочитам оторизиран сервиз. Работата е 36 лева на час но ти дават фактура и гаранция на ремонта или обслужването.
  • #26
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Яшко ( преди 3 години )
    Да, ти ако имаш 20 000 лв дай ги всичките за Порше Кайен (примерно, но такъв случай съм виждал на живо), пък после му сипвай крадена нафта и възможно най-евтиното масло, за обслужване да не говорим и после обяснявай, че това било *** и си е най-добре пасата от 94-та. Да, най-добре е ама коли дето да търпят такива собственици вече не правят
  • #25
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Владислав ( преди 3 години )
    Имам въпрос! Като човек които кара дизел и в частност Пасат (5) 1.9 TDI от 2002 г мислех ,че следващото поколение " Пасат -6 " 2005-2010г вече са с common rail.??? В статията чета че са и те с помпа дюза !???? А навсякаде казват че 5-ците са последните с помпа дюза ! Някой Запознат може ли да каже ? Но наистина запознат а не чул ,чел от тоя и оня !
  • #24
    25 rate up comment 7 rate down comment
    Стоянов ( преди 3 години )
    Имаме служебна Мазда 6 от 2003 година с двулитровия двигател 136 к.с. до момента има навъртени 498000 км. Закупена е нова, така, че знам историята и. Това е без да се пипа нищо по двигателя, разбира се обслужване навреме, но знаете служебна кола как се кара и колко шофьори е сменила. А как набира - по добре от доста бензинави. Възхитен съм от нея.
  • #23
    7 rate up comment 2 rate down comment
    No SMOGing ( преди 3 години )
    "Здравето на двигателя" ??? !!! На двигателя здравето значи... Абе вие...
  • #22
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Още като видях тоя материал сутринта, ми беше ясно че тука ще падат доволно коментари - че у Бг, кой не разбира от дизел!! Сигурно Аутомедия имат неква врътка с тия коментари, то е ясно, че умишлено ги предизвикват!!