Най-противоречивият модел в историята на Citroen навършва половин век. На него се пада съмнителната чест да е основна причина за банкрута на компанията и за поглъщането й от конкурента Peugeot. Но в същото време това е вероятно най-съвършеният и напредничав автомобил, носил някога емблемата с двата шеврона. Нека ви припомним удивителната историята на Citroen SM.
15 факта за удивителния Citroen SM (ГАЛЕРИЯ):
Средно разположен мотор?
Двигателят е монтиран ниско и доста назад, зад предната ос, което на практика превръща SM в автомобил със средноразположен мотор. Конструкцията е самоносеща и със същото самоизравняващо се хидравлично окачване като DS.
От фабриката обещават максимална скорост от 220 км/ч, но в независими тестове SM развива дори 235 километра в час - което го прави най-бързата кола с предно предаване в света.
Двигателят е монтиран ниско и доста назад, зад предната ос, което на практика превръща SM в автомобил със средноразположен мотор. Конструкцията е самоносеща и със същото самоизравняващо се хидравлично окачване като DS.
От фабриката обещават максимална скорост от 220 км/ч, но в независими тестове SM развива дори 235 километра в час - което го прави най-бързата кола с предно предаване в света.