Най-противоречивият модел в историята на Citroen навършва половин век. На него се пада съмнителната чест да е основна причина за банкрута на компанията и за поглъщането й от конкурента Peugeot. Но в същото време това е вероятно най-съвършеният и напредничав автомобил, носил някога емблемата с двата шеврона. Нека ви припомним удивителната историята на Citroen SM.
15 факта за удивителния Citroen SM (ГАЛЕРИЯ):
Загадката на името SM
Никой не знае с категоричност какво означава това съкращение - според една популярна версия то идва от Systеme Maserati, но компанията никога не я е потвърждавала официално.
Факт е обаче, че за SM французите използват двигател, доразвит по тяхна поръчка от инженерите на Maserati. Заради споменатия данък във Франция се решава агрегатът да е V6, но с относително нисък работен обем - едва 2.67 литра. С два горни вала, той е на практика производен от италианския V8, вече монтиран в Ghibli. Това обяснява и необичайния за шестцилиндров агрегат 90-градусов ъгъл между цилиндровите блокове. Този мотор дава 174 конски сили максимална мощност - с петнайсет под BMW 3.0CS, и с почти 75 под Jensen Interceptor.
Никой не знае с категоричност какво означава това съкращение - според една популярна версия то идва от Systеme Maserati, но компанията никога не я е потвърждавала официално.
Факт е обаче, че за SM французите използват двигател, доразвит по тяхна поръчка от инженерите на Maserati. Заради споменатия данък във Франция се решава агрегатът да е V6, но с относително нисък работен обем - едва 2.67 литра. С два горни вала, той е на практика производен от италианския V8, вече монтиран в Ghibli. Това обяснява и необичайния за шестцилиндров агрегат 90-градусов ъгъл между цилиндровите блокове. Този мотор дава 174 конски сили максимална мощност - с петнайсет под BMW 3.0CS, и с почти 75 под Jensen Interceptor.