IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Различният близнак: тестваме най-икономичния SUV на Citroen

Хибридният C5 Aircross е единствената кола в масовия сегмент, която честно избира удобството пред спорта

Неведнъж сме се оплаквали, че колите стават все по-еднакви напоследък. Това е неизбежно: първо, те се сглобяват с компоненти от едни и същи доставчици; второ, налага им се да покриват едни и същи норми за екология и безопасност; и трето, стремят се да следват едни и същи дизайнерски философии, защото опитът да се отклониш от утвърдените вкусове се струва твърде рискован на счетоводителите. Най-потърпевши от тази тенденция са журналистите, на които се налага да си изсмукват от пръстите какво да кажат за автомобил, който вече са описвали неведнъж по-рано.
  
  
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
4.50 метра дълъг и с 2.73 м междуосие, С5 Aircross предлага повече простор от мнозинството конкуренти  
    
    
И така, ето ни пред Citroen C5 Aircross Hybrid: зареждащата се хибридна версия на доста популярния (вече над 250 000 продажби) кросоувър на французите. Ето го и проблемът: тази кола е на една и съща платформа и ползва еднакви компоненти на задвижването с хибридното Peugeot 3008, което вече сме карали, с хибридния Opel Grandland X, който вече сме карали, и с хибридния DS 7, който... сещате се.
     
     
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
   
    
С най-искрено задоволство обаче трябва да кажем, че този път задачата не е трудна, защото в Citroen запазват - даже 45 години след поглъщането от Peugeot - навика да правят нещата по свой собствен начин. Макар и технологично близък до споменатите три машини, този хибрид се усеща по съвсем различен начин.

Първата и най-очевадна разлика е в дизайна. Творческият почерк на севлиевския зет Александър Малвал се харесва на едни и озадачава други. Но никога не бихте объркали един съвременен Citroen с друга марка. Смелите airbumps от C4 Cactus не успяха да се наложат, но останалите оригинални елементи в дизайна на Малвал са си тук. И явно се радват на симпатиите на публиката, защото по данни на Citroen впечатляващите 95% от продаваните С5 Aircross се поръчват с разноцветните орнаменти (не по-малко впечатляващите 50% от сделките са с най-високото ниво на оборудване).
   
   
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
   
   
Другата осезаема разлика е в окачването. То може и да не е революция като онова в някогашния DS, но ползва доста умно измислени хидравлични "възглавнички" на амортисьорите, и така осигурява отчетливо повече комфорт от родствените Peugeot и Opel. Същото важи и за доста необичайните като дизайн седалки.
  
   
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
    
    
Разбира се, всичко това вече ви е известно от теста ни на бензиновия C5 Aircross преди година. Към неговия комфорт тук се добавя и тихото, безкрайно плавно ускорение на електромотора.
 

Citroen C5 Aircross Hybrid

224 к.с. максимална мощност

360 Нм макс. въртящ момент

8.7 секунди 0-100 км/ч

225 км/ч максимална скорост

   

Хибридният кросоувър ползва 180-те конски сили на познатия ни 1.6-литров бензинов турбомотор на PSA, но комбиниран с електромотор с мощност 110 коня, и с 13-киловатчасова батерия, интегрирана в пода.

Резултатът е комбинирана максимална мощност от 225 конски сили, 360 нютонметра максимален въртящ момент и много приятни ускорения в скалата между 0 и 70 км/ч. От място до 100 км/ч ще ви трябват 8.7 секунди, което е прилично, но не и смайващо. Братовчедите 3008 и DS7 имат и версии с по два електромотора и над 300 коня - както и със задвижване на четирите колела. В Citroen се задоволяват само с предно предаване, защото твърдят, че никой не си купува техните модели за офроуд приключения - много правилно наблюдение.
  
   
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
Тази кола залага на практичността. Трите задни седалки са отделени една от друга и всяка може да се плъзга напред и назад. При максимално изтеглено напред положение багажникът достига рекордните за сегмента 600 литра обем
   
   
Тази проява на скромност се отразява благоприятно и на цената: 79 000 лева в ниво Feel и 84 500 лева във върховата версия Shine. Това е потискащо много за семеен SUV, разбира се, но е доста атрактивно за плъг-ин хибрид. По-мощното 3008 със задвижване на четирите колела с лекота прехвърля 100-те хилядарки. Отделен въпрос е, че в почти всяка европейска страна - от Франция до Полша и Румъния - държавата ще поеме една солидна част от тази цена. Българското правителство обаче предпочита да харчи парите ни за по-важни неща.
  
   
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
   
   
Даже по-евтиният хибрид на C5 Aircross е много добре оборудван: всички системи за безопасност, включително авариен спирачен асистент с радар и активен асистент за следване на пътя, камера за заден ход, автоматични LED светлини, споменатото хидравлично окачване, климатроник с опция за дистанционно програмиране, 8-инчова мултимедия с навигация, и 18-цолови лети джанти с диамантен ефект.
  
   
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
   
   
Осемстепенният автоматик е дело на японската Aisin и се справя много гладко със задачите си. Колата е способна да се движи само на ток до 130 км/ч, макар че при такава скорост трудно ще постигнете максималния пробег на батерия от 55 км. Около 40 км обаче са напълно постижими, а проучванията на Citroen показват, че при 75% от хората ежедневният пробег е по-малко от това. При редовно зареждане на батерията - тоест всяка нощ - действително можете да докарате разхода до около 2 литра на 100 км. Но само за първите 100 км. Зареждането отнема два часа със специалното стенно зарядно, или седем часа от контакта.

Можете да избирате режима на движение. Примерно да ползвате бензиновия двигател, така че да си оставите пробег само на ток за центъра на града. Французите са инсталирали една синя лампа в огледалото, която показва на минувачите, че се движите, без да ги тровите с емисии.
    
    
Citroen C5 Aircross Hybrid тест драйв
  
   
Както вече споменахме, електромоторът дава много приятно ускорение. Във време, в което даже грамаданските SUV и баничарките се фукат със "спортно" поведение и усещане (съществуващи само в главите на маркетинг отделите, естествено), C5 Aircross откровено си казва, че държи единствено на удобството. Въпреки по-ниския център на тежестта на хибрида и той се накланя осезаемо в завоите, и не ви подтиква да натискате газта. Това е цената за умението, с което поглъща всяка неравност. Тишината, безгрижното ускорение и липсата на вибрации го правят една от най-отпускащите и лишени от стрес коли, които сме карали наскоро. А стресът е нещо, което е много важно да избягваме, когато можем. Особено в години като 2020.


Още снимки от теста на C5 Aircross Hybrid вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #14
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    "Самозареждащите се хибриди" е измама на рекламните отдели. Това са бензинови коли с добавени една камара скъпи простотии, които да пестят по 1 л на 100 км от разхода
  • #13
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Японеца ( преди 4 месеца )
    Всеки ден да зареждам! Не, мерси! Тези плъг ин хибриди не ги зареждат и си карат на бензин! Истината е в самозареждащите се хибриди!
  • #12
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    хубаво е, че приличното ниво на оборудване на средния клас на масовите марки стигна 100 000. Показва ни, че е време масовия българин да мине от 10 годишни батали на 20 годишни батали
  • #11
    20 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Обикновеният хибрид на тойота е просто бензинова кола с доста усложнено задвижване. Плъг-ин хибридът на Тойота RAV4 Prime е драстично по-скъп - започва от еквивалента на 53 000 евро в Англия и Холандия. Това е разлика над 20 000 лева. Ако не бъркам, той ползва до голяма степен същите неща като PSA, включително батерии и управление на енергийните потоци от същия доставчик. Оттам вече е въпрос на лични нужди и предпочитания. На мен ситроенът ми се струва несравнимо по-комфортен.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 4 месеца )
    Сериозни цени за масови коли. Явно кризата не ги лови производителите. Продължават да си надуват цените. Не е чудно че поскъпват колите втора ръка (не визирам новият внос в България Н-та ръка и от италианските автоморги). Конкретно модела от статията, колкото и да им харесва на някой фенове, е много далеч като параметри на хибрида от Toyota RAV4, който на всичкото отгоре е и по-евтин (обикновения хибрид). С тези цени, много хора (и аз), просто ще си карат ДВГ докато поевтинеят ел.колите (2030)
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Па вие кога се научихте да броите до 36? Мислех, че само до 12 можете и после хоп в Макдоналдс зад тезгяха.
  • #8
    1 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Разбира се! БМВ Е 36 е истината! THE BEST!!!!
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хахаха ( преди 4 месеца )
    Кой е тртокласен производител ч-Киа ли?
  • #6
    1 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ами третокласен производител.
  • #5
    13 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 4 месеца )
    ти чудесно обясняваш защо тая кола не е чак толкова скъпа. Тук базовото ниво всъщност е предпоследното най-високо за нормалния С5А. динамиката и мощността са по-добри от на тигуана. 4х4 всеки сам си преценява дали му трябва, повечето хора викат - ми ходя с него на ски. Комплект хубави гуми са напълно достатъчни за това. Пък и, честно казано, Тигуан не е от най-добрите образци на VW :D ако цената е близка, аз бих избрал тоя хибрид, нищо, че не съм фен на френските