IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen C5 Aircross: различният SUV (тест)

След дълги години лутане славната френска марка най-после си намери мястото

Неведнъж сме се оплаквали колко еднакви ни се струват съвременните автомобили. Особено така наречените кросоувъри.

В технологично отношение това е разбираемо - тези коли ползват сходни модулни платформи, получават компонентите си от едни и същи поддоставчици, и трябва да отговарят на едни и същи изисквания за безопасност и емисии.

 


НО ПОВЕЧЕТО ДНЕШНИ АВТОМОБИЛИ са като две капки вода и на външен вид. За което вече виновни са търговските отдели. Когато някой налучка печелившата формула, останалите смятат за най-разумно просто да я прекопират. Но ето ви и едно голямо изключение: Citroen C5 Aircross.

Славната френска марка дълги години се луташе, докато новите собственици от Peugeot се чудеха къде точно да я разположат на пазара. Преди няколко години те най-после взеха решение: Citroen щеше да се цели в по-младите, по-свободомислещи клиенти. Главният дизайнер Александър Малвал създаде необходимия дизайн, в който C5 Aircross е нещо като черешката на тортата.


Citroen C5 Aircross test


ТОЗИ ДИЗАЙН ПРЕДИЗВИКВА полярни отзиви. Традиционалистите го отричат, по-гъвкаво мислещите го смятат за свеж и интересен. Но и двете групи признават, че днес Citroen изглежда като никоя друга марка в света.

В интерес на истината този Aircross е малко по-приглушен от C4 Cactus, с който започна революцията в дизайна. Пластмасовите защитни капсули по вратите са почти изчезнали, предницата е станала доста по-агресивна. Но общото фънки излъчване се запазва.


Citroen C5 Aircross test


Французите доста закъсняха с качването на претъпкания SUV-влак. Първият им опит в тази посока, C4 Aircross, бе на базата на Mitsubishi ASX и от любезност ще го наречем само "недодялан".

C5 Aircross е вече собствена разработка, която дели една и съща платформа и технологии с Peugeot 3008 и Opel Grandland X. Това означава две неща: задвижване само на предните колела, и изобилие от пространство.


Citroen C5 Aircross test


ПРАКТИЧНОСТТА Е ЕДИНИЯТ СИЛЕН КОЗ на този автомобил. Мястото вътре е в изобилие, на задната седалка спокойно могат да седнат трима души, дори двама от тях да са в бебешки столчета. Багажникът побира 580 литра в най-малкия си вариант и надхвърля 720, ако плъзнете задните седалки напред.


Citroen C5 Aircross test


Вторият коз е в комфорта. Седалките са не само интересни като дизайн, но и доста удобни. Оборудването е богато даже в базовите версии: всички системи за сигурност, парктроник отзад, ограничител на скоростта, климатик, доста практични дюзи за стъклата, вградени в самите чистачки, автоматични LED светлини, отопляеми огледала, 8-инчова мултимедия с Bluetooth и 17-цолови алуминиеви джанти. Цената на това е малко под 43 000 лева, което наистина е добра оферта за този сегмент.


Citroen C5 Aircross test


Около 52 хилядарки ще ви купят върховото ниво на оборудване, с камера за задно виждане, парктроник и отпред, асистент за поддържане на лентата, който върти волана вместо вас, адаптивен темпомат и кожен салон. Единствената ни забележка към този иначе много приятен интериор е за бутоните под навигацията. Те са толкова чувствителни, че има 50% шанс при всяко посягане към тъчскрийна неволно да си включите и отоплението на седалката.


Citroen C5 Aircross test


ПРИ ЗАДВИЖВАНЕТО ИЗБОРЪТ е между четири двигателя и две трансмисии - шетстепенна ръчна и 8-степенен автоматик, който работи изненадващо добре.

 

Citroen C5 Aircross

130 к.с. максимална мощност

230 Нм макс. въртящ момент

195 км/ч максимална скорост

10.5 секунди 0-100 км/ч


Базовият мотор е турбобензин с обем 1.2 литра и 130 коня мощност. Според нас той е напълно достатъчен - въртящият момент от 230 нютонметра позволява спокойно изпреварване. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема малко над 10 секунди. От Citroen обещават 5.2 литра на 100 км разход при смесен цикъл, но извън вълшебния свят на рекламните брошури се подгответе по-скоро за около 6.5 на сто. Ако искате повече пъргавина, има и 1.6 турбобензин със 181 коня. Има също и два дизела - 1.5 със 130 конски сили и двулитров със 180.


Citroen C5 Aircross test


Дори и с основния трицилиндров агрегат колата се усеща жизнена, а добрата шумоизолация на купето означава, че няма да чувате прекалено отчетливо звука на разгневен миксер. Воланът е достатъчно директен и този Aircross стои доста стабилно на пътя. Но целта никога не е била да е спортен. Окачването е значително по-меко, отколкото при Peugeot 3008, и прави тази кола идеална за дълги пътувания.


Citroen C5 Aircross test


С две думи, това е най-после автомобилът, който отдавна чакахме от Citroen. Старият C4 Cactus предложи дизайна, но почти нищо друго. Тук под интересния вид се крие и една съвсем прилична кола - всъщност най-добрата кола, която французите са правили от доста време насам.

Още снимки на Citroen C5 Aircross вижте в галерията:


0 от 500
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Съгласен съм, но е факт, че за града си ги купуват основно
  • #9
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #8 Да караш такава кола предимно градско си е чиста дивотия. Това е всичко друго, но не и градски автомобил. предназначението му е за предимно извънградско.
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    до 6 ( преди 5 години )
    Така е, но повечето хора така или иначе карат предимно в града.
  • #7
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Оглеждам се за нещо такова, но искам да има 4х4. С5 ми харесва. Доста добре са го направили и цената е ОК, но без 4х4 не е моята кола!
  • #6
    22 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Мога да се хвана на бас, че при смесено каране, малкият бензинов двигател ще харчи почти колкото големия. Единствено в града може да е икономичен, но излезеш ли от него и започнеш ли да настъпваш малките двигатели стават лами и харчат повече отколкото по-големите си събратя. А ако сте повече хора в купето и багаж, разликата става осезаема. Така, че никога не бих предпочел да взема голяма кола с малък двигател та бил той и с турбо.
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Loco ( преди 5 години )
    що да става само за градско 1.2? 130 коня, турбо, върви си екстра. Колко ще му е животът е друг въпрос, макар че не съм чул кой знае какви оплаквания от първите трицилиндрови турбомотори, които вече направиха по 6-7 години. Освен екобууста на Форд, ама там проблемите не бяха със самия мотор, а с охладителната система...
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    aa ( преди 5 години )
    Вчера карах зад един такъв. Отдалеч ми хвана окото. Интересно ще ми е отвътре как е направен...Относно двигателите е ясно че бензина 1,2 става само за градско, другите са ОК
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Русия ( преди 5 години )
    Най-после малко по сериозни двигатели.
  • #1
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    Не изглежда зле. Да видим само колко верни са уверенията на PSA, че са повишили качеството на изработка