IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нож с две остриета: тестваме Opel Grаndlаnd X Hybrid

Германският кросоувър печели точки за представяне, но и цената му скача значително

Нож с две остриета: тестваме Opel Grаndlаnd X Hybrid

Сериозните трудности за Opel приключиха преди 3 години, когато германският производител премина под шапката на PSA Group. Естествено, това доведе до промяна в моделната гама на марката, като нейните нови модели преминаха на френски платформи и агрегати. Един от първите от тях беше Grаndlаnd X, който е изграден на основата на Pеugеоt 3008. 

Сравнително големият германски кросоувър имаше един основен проблем - не се предлагаше с 4х4. Наскоро Peugeot пусна версия на 3008 със задвижване на двете оси и напълно очаквано се появи и такъв вариант при Grandland X. За да може обаче да се справят с новите ограничения за вредни емисии, влезли в сила от 1 януари, двата модела трябваше да бъдат електрифицирани. А това позволи на PSA с един куршум да уцели два заека, като предложи едновременно хибрид с ниски нива на СО2 и задвижване 4х4.

Opel Grandland X Hybrid4

Дали подобна рецепта ще се окаже вярна, ще можем да преценим след време, защото е ясно, че хибридите са само временно решение на екологичните проблеми. Тоест, от една страна те постигат ниски нива на вредни емисии и нисък разход на гориво в градски условия, но пък извън града си харчат повече заради по-високо си тегло, а и цената им е доста солена, поне към момента.

Екипът ни получи възможност да тества новия Opel Grandland X Hybrid, при това в сериозни условия - планинските пътища на Шварцвалд и близките градчета. Под капака на кросоувъра е поставена хибридна система, в която влизат 3 мотора - два електрически и бензинов двигател с обем 1,6 литра, развиващ 200 к.с. Съвкупната мощност на системата е 300 к.с., което е доста впечатляващо постижение.

Opel Grandland X Hybrid4

Идеята на германците е техният модел да се отличава значително от споменатото вече Peugeot 3008 и тя е изпълнена. Приликите между двата модела се ограничават с платформата EMP2, докато на външен вид те нямат нищо общо. Opel Grandland X изглежда доста по-суров и атлетичен, което съответно му носи и предимства пред френския аналог. Различията са факт и интериора, който, между другото, почти не е променян, тъй като през миналата година моделът получи фейслифт.

Разликите са в настройките на шасито, благодарение на които кросоувърът се държи стабилно на пътя. И ако французите залагат на комфорта, при германците окачването е по-твърдо. Типичното за автомобили от този клас накланяне в завой е сведено до минимум, като това се дължи на ниския център на тежестта. Той е постигнат благодарение на поставянето на батерии в пода на автомобила, като това се отразява положително на неговата стабилност на пътя. Клирънсът си остава същият, но увеличението на мощността прави колата по-приятна за каране от досега.

Opel Grandland X Hybrid4

Добро впечатление прави и 8-степенната автоматична скоростна кутия, при която хидротрансформаторът е заменен от многодискова муфа. Всъщност, единият от електомоторите е интегриран именно в трансмисията, което подобрява нейната работа, а вторият е монтиран на задната ос заедно с инвертор и редуктор. Двигателят с вътрешно горене на свой ред задвижва предните колела.

Пробегът само на електричество е около 50 км, като това реално може да се постигне в градски условия, където автомобилът се движи с ниска скорост. Разходът в случая е около 1,6 /100 км, като за това помага батерията с капацитет от 13,2 кВт/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч е под 6 секунди, като това се дължи на електромоторите, които доставят въртящия момент почти мигновено. 

Opel Grandland X Hybrid4

Извън града постнигахме разход от около 7 л/100 км, което съвсем не е лош резултат за автомобил със система 4х4, два електромотора и батерия, която се зарежда за 7 часа при използване на стандартна мрежа. Ако има на разположение станция за бързо зареждане или модул Wallbox, времето е под 2 часа.

Шофьорът може да избира между 4 режима на движение - 4WD, Spоrt, Hybrid и Еlесtriс, като именно при последния се движи само на ток. След като батерията изчерпи запасите си, бензиновият двигател започва да играе ролята на генератор и подава енергия съм електромотора на задната ос. Така винаги имате на разположение задвижване на четирите колела.
 

Opel Grandland X Hybrid 4  
300 к.с. максимална мощност  

520 Нм максимален въртящ момент

235 км/ч максимална скорост

5,9 секунди 0-100 км/ч

 

Opel Grandland X Hybrid4 ще може да се възползва и от специалните решения и услуги за електромобили и електрифицирани превозни средства, предлагани от Free2Move Services. Офертата включва карта за зареждане, която дава достъп до повече от 85 000 зарядни станции на територията на Европа, както и приложение за планиране на пътуването. То предлага на водача най-удачните маршрути, като ги изчислява на основата на оставащия автономен пробег на автомобила и местоположението на зарядните станции по пътя. В мултимедийната система Navi 5.0 IntelliLink има вградена навигация, която насочва колата съм съответната станция за зареждане.

Opel Grandland X Hybrid4

Въпросът обаче е дали то винаги е нужно? Хибридният Opel Grandland X съвсем не е предназначен за оф-роуд, а пътищата в Западна Европа, където ще е основният пазар на този автомобил, са отлично почистени и през зимата. Съответно, това намалява нуждата от 4х4 задвижване, което значително оскъпява автомобила. В Opel са напълно наясно с това и предлагат версия на кросоувъра само с предно предаване. При нея електромотор на задната ос няма, докато този в трансмисията се запазва.

В България положението обаче е различно и ще се залага имено на варианта с 4х4, а той никак не е евтин. По-ниското ниво на оборудване стартира от 90 705 лв., а по-високото излиза 93 880 лв, като получавате два цвята на каросерията (капакът и покрива са черни), както и специални 19-цолови джанти. Само за сравнение, базовият вариант започва от 43 500 лв.

Снимки: Automedia.bg


 

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    явно е бензинов- така че 7 литра е в границите на допустимото, защото на извънградско електромоторите са само за окраса. Карам старата "Астра" 1,6-110к.с. извън/градско 4,2/4,8л
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 9 ( преди 4 месеца )
    боя се, че това си го сънувал. RAV4 действително е 72 хиляди лева, но е прост паралелен хибрид с никел-металхидридна батерия и пробег на ток... около 500 метра. Единствения плъг-ин, който Тойота продава в БГ, е Приус, за 76 990 лева, 50 км само на ток (реално 22-24), и с предно предаване. CR-V също е паралелен хибрид, най-евтиното с AWD е 75 000 лева. Наесен наистина ще има плъг-ин RAV4, цената за Англия ще започва от 39 500 паунда, което е 95 000 лева.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Sonu ( преди 4 месеца )
    Хибриди с по 220 к. с. има, по евтини и по читави като хонда црв и рав 4, които им дават до 50 км. само на ток и са около 75 хил. лв със 4х4 задвижване. С тая цена не виждам кой ще го купи
  • #8
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Хахаха от Пежо са решили твърдо да закрият Опел. Такива цени им изплющяват на моделите, че свят да ти се завие. Погледнете цената на Корса и ще припаднете! Това са цени на добре оборудвани коли един клас нагоре. Ами съвсем логично е да купят Опел и да го задушат и закрият, като им се пада пряк конкypрент на продукцията. Преминаха под шапката на Пежо и изведнъж цените литнаха. Ама не с 200-300 евро, а с няколко хиляди. Уж сливанията се правят за намаляване на разходи и цени, а то обратното...
  • #7
    2 rate up comment 6 rate down comment
    sam ( преди 4 месеца )
    Полото след 3 години ще е на 30 години.... за килограмите си прав, конете обаче са 125.. кубиците са еднакви с разликата че опела има още 2 електрически двигателя за тия 300 коня и какво? нито е по пъргаво нито по динамично по завоите. каде да търсим еволюцията при този нов Опел за 90К лв... че има последна версия на кар плей за андроид... и вградено безжично зарядно
  • #6
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    №6, Полото на дядо ти зависи коя година е, но тежи околко 1000кг и е макс. 100кс. А това тежи около 2т, и е 200кс. само на ДВГ. Така, че сравнението ти е малко не уместно. Друга тема е, че 7/100 е постигнато, заштото е била пълна батерията и най вероятно не е карано (ако изобщо са го карали) с повече от 120-30.
  • #5
    1 rate up comment 5 rate down comment
    sam ( преди 4 месеца )
    Яко прилича на пежо... а явно технологично също са мега зле.... дъртото поло дето го кара дядото на село гори 6 на 100 а тук тоя хибрид гори 7, не са ли го сложили за да е по икономично возилото???
  • #4
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Уж сте тествали, ама сте написали статиятя, все едно сте преписвали... Реално май нищо не сте тествали.
  • #3
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    7 литра извънградско за кола хибрид, за деветдесет и не знам колко си пари, не ми звучи като добро решение. За 50 км. пробег 50 000 лв. горница, а й мерси.
  • #2
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Чистите електромобили с 4х4 и аналогичен размер са от 120 хил. нагоре.