IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новият Citroen C3: тестваме една от най-достъпните малки коли

Няма да ви спечели с пътно поведение, но може да компенсира с удобства и дизайн

Почти всяко ревю за съвременен Citroen започва с някаква препратка към митичния DS от 50-те и 60-те - триумф на дизайна, новаторските технологии, комфорта и така нататък. На фона на който днешните коли някак си разочароват. Всичко това е чудесно, но носталгията обикновено пропуска да спомене някои важни аспекти на DS: че е пословично сложен, труден за ремонтиране и че струва шокиращо много за дотогавашната клиентела на Citroen. В зората на 60-те обикновен DS струва с четвърт милион франка повече от Renault Fregate и с 370 000 повече от Peugeot 403. Това обяснява и защо, въпреки статута си на икона, тази кола се е продала в една 1.45 милиона екземпляра за цели 20 години на пазара.
  
  
Citroen C3 2021 тест драйв
Citroen C3 e четвъртият най-продаван модел във Франция тази година, и най-продаваният в Дания

  
Сегашното поколение на далеч по-скромния С3 е продало 850 000 само за три години и, както вървят нещата, ще надмине легендарния си предшественик още през 2022. Тази година С3 е четвъртият най-продаван модел във Франция, и най-продаваният в Дания. За което има много добра причина: С3 е ЕВТИН.

Разбира се, и той не е неподатлив на общата лавинообразна инфлация. Допреди година все още имаше C3 за под 20 000 лева, макар и доста оголени. При фейслифта за моделна година 2021, който тестваме в околностите на Париж, стартовата цена за българския пазар е вече 24 320 лева с ДДС. Това е неизбежно: най-евтините за производство двигатели отпаднаха от гамите заради новите екостандарти на Брюксел, дори и малките бензинови коли вече трябва да имат филтър за твърди частици, да не говорим за все по-дългия списък от системи за сигурност, които Еврокомисията въведе като задължително оборудване. Всички тези разходи, естествено, производителите автоматично прехвърлят към клиентите си.
 
  
Citroen C3 2021 тест драйв
 Средният разход на по-мощния бензин с автоматична трансмисия е 5.5 л/100 км според тестовете WLTP, и около 6.4-6.6 на сто от наш личен опит
  

Но дори и така обновеният С3 си остава един от най-изгодните модели на нашия пазар. При това в новото базово ниво вече получавате доста повече: бензинов мотор с 83 коня, всички електронни системи за сигурност, LED-светлини, централно заключване, климатик, електрически огледала с отопление, радио с MP3, Bluetooth, USB и бутони за управление на волана... Дори и допълнителните екстри са разумно ценообразувани: парктроник с камера за задно виждане е малко над 400 лева. За сравнение при VW Polo камерата е 500, а парктроникът - 1400.
 
  
Citroen C3 2021 тест драйв
  
  
За малко под 37 000 лева можете да вземете С3 с най-високото ниво на оборудване, със 110 коня мощност и 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тук вече има 7-инчова мултимедия с Android Auto и Apple Car Play, гласови команди, 17-цолови алуминиеви джанти, кожен волан и купе в два различни цвята.

След като пробвахме и автоматика, и вариант с ръчни скорости, сме склонни да препоръчаме първия. Ръчната трансмисия е грубовата и с неудобно изнесен напред лост. Докато за варианта с два педала в Citroen най-после са се отказали от т. нар. роботизирана кутия (сравнима по удоволствие само със зъболекарски стол от 70-те години) и са внедрили шестстепенната ЕAT6 - съвсем модерен и прилично работещ хидротрансформатор, производство на японската Aisin.
  
   
Citroen C3 2021 тест драйв
Освен с атмосферния бензинов мотор с 83 коня и турбобензина със 110, С3 се предлага и с 1.5-литров дизел, със 100 конски сили
  

Трицилиндровият турбомотор с обем 1.2 литра ни е добре познат от други модели на групата PSA. Тук е с относително малък турбокомпресор, но пак дава достатъчно въртящ момент (205 Нм) за спокойни изпреварвания.

 

C3 PureTech 110 ЕАТ6

110 к.с. максимална мощност

205 Нм макс. въртящ момент

10 секунди 0-100 км/ч

191 км/ч максимална скорост

Несъмнен минус е пътното поведение: С3 се усеща стабилен, но напълно безчувствен. За разлика от братовчедите Peugeot 208 и Opel Corsa, той си остава на старата платформа PF. При нея няма и помен от онази специфична радост, че карате пъргава малка кола - радост, която биха ви дали Ford Fiesta или дори Suzuki Swift. Но С3 компенсира с доста по-меко возене. И с други неща.
  
  
Citroen C3 2021 тест драйв
   
   
В едно отношение тази кола действително напомня на легендарния си праотец DS: като дизайн тя се отличава драстично от масата конкуренти. Фънки формите са запазени и подчертани след фейслифта. А интериорът е станал още по-свеж. Свикнали сме да очакваме от вътрешността на една малка градска кола концентрирана скука и сивота. С3 вместо това е цветен и необичаен.
  
  
Citroen C3 2021 тест драйв
  
   
Седалките, с необикновена форма и конструкция от мемори пяна, са изненадващо комфортни. А възможностите за комбиниране на цветове са станали още повече - общо 97, ако сметнете 7-те възможни оттенъка за купето, 4-те за покрива и 4-те за декоративните елементи по огледала и брони. От Citroen твърдят, че над 65% от продажбите им досега са двуцветни комбинации, и цели 38% са в най-високото ниво на оборудване. Кой казва, че по дрехите само посрещали?


Още снимки на новия Citroen C3 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    316 Купе всъщност беще компакт най-жалката колица
  • #6
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    като за бюджетна кола интериорът е наистина много добре
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    продължение ( преди 7 месеца )
  • #4
    12 rate up comment 1 rate down comment
    глас от тъдява ( преди 7 месеца )
    Колегата ме върна 25 години назад във времето, вярно че Калибра беше супер-дупер. пък БееМВе 316 купе беше върха на сладоледа и с едно такова комшията раздаваше номерчета на кифлите желаещи да ги видят на предната седалка .Оносно С3 , наистина е една от най-симпатичните градски коли и с някоя оферта и субсидиите дето раздават в Испания - цената за средно екипирана е малко над 10К в
  • #3
    5 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Хаха каква кола какви технологии.А нафремето се припадаше по Опел Минeт пардон Кадет Ге се и по Опел Калибра и по Фят Купе.Боже какви кнeфи и пaткитe yмиpаха да се качат в такова а бе тия същите пaтки сега кво ли прават чеса ли ги некой или не ги чеса?
  • #2
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    кво сравнение бе, шефче :D
  • #1
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Сравнението със Ситроен DS не е много уместно, защото става въпрос за автомобили от различен клас.