IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Френска връзка: тестваме новото Peugeot 208

Козовете на тази кола са фантастичен дизайн и възможност за чисто електрическо задвижване

Всяка автомобилна компания си има един-два модела, с които е уцелила слабото място на клиентите и които винаги ще са неин символ. За Ford това е античният Model T. За Volkswagen - Beetle и Golf. За Peugeot това бе 205, която господстваше по шосетата и в ралитата през 80-те години. Но сега французите правят много сериозен опит да сменят символа си. Запознайте се с новото Peugeot 208.



 

205 E МОЖЕ БИ НАЙ-ОБИЧАНОТО Peugeot в историята. И е обичано най-вече заради пътното си поведение. 208 залага на нещо съвсем различно: на външния си вид. Това изобщо не е лишено от смисъл в епоха, в която 62% от клиентите се вълнуват единствено от дизайна.

208 продължава характерния стил, наложен вече с 3008 и с 508 - с преливащи се линии, агресивни тройни светлини и една ефектна ивица от тъмен пиано лак отзад.


Peugeot 208

Задницата на тази кола е като автомобилния еквивалент на Дженифър Лопес: никой не би могъл да й каже "не". За предницата чухме по-разнообразни  мнения, но това е очаквано. Отзад 208 е проектирано само от дизайнерите. Отпред са се намесили и новите изисквания на Европейския съюз за защита на пешеходците.


Peugeot 208


Като цяло дизайнът е въпрос на вкус. Но като всички българи и ние смятаме своя за безукорен, затова смело ще кажем, че това е най-привлекателната кола в своя сегмент.

НЕ БИВА ОБАЧЕ ДА ОСТАВАТЕ с впечатлението, че 208 е само едно хубаво лице. Това е високотехнологичен продукт, с безброй интересни новости. А една конкретна негова версия е исторически скок за цялата група Peugeot-Citroen. 208-e е първият чист електромобил на французите.


Peugeot 208-e


В момента има две успоредни тенденции при електрическите модели. Някои компании, като Volkswagen и Mercedes, ги създават в отделни нови семейства. Други, като BMW, предпочитат да предлагат електрически версии на нормалните си модели. Такъв е и подходът на Peugeot. 208-e е почти неотличимо от стандартното.


Peugeot 208


От Peugeot се кълнат, че електрическото 208 е също толкова пъргаво, колкото и обикновеното, защото по-високото тегло се компенсира от по-ниския център на тежестта, заради батерията в пода. И до голяма степен е точно така. Това е учудващо весела кола. Само в някои завои с повечко газ ще усетите, че носите 300 килограма допълнително.

ТРИСТА КИЛОГРАМА може да ви се стори много, но всъщност в електрическия свят е нещо като категория перо. Французите съзнателно са избрали батерия със среден капацитет - 50 киловатчаса, за да намалят цената и да гарантират, че малката им градска кола няма да потъва в асфалта от собствената си тежест.


Peugeot 208


Електромоторът дава еквивалента на 136 конски сили, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 8 секунди. Пробегът с едно зареждане е 450 километра по стария тестов цикъл (който е пълна измишльотина), и 340 километра по новия. В истинския живот можете да разчитате на около 300 километра, което е доста добре.

Изобщо всичко е чудесно, с едно миниатюрно изключение - цената. 208-е започва от 64 000 лева, точно два пъти над стандартен модел със същото оборудване. Във Франция, където държавата ще поеме 6300 евро от тази цена, това не е проблем. В България ви остава само утехата, че няма да бълвате отровни газове в атмосферата. Което не значи, че няма да ги дишате, разбира се.


Peugeot 208


ЗА ЩАСТИЕ МОЖЕТЕ ДА ИМАТЕ 208 също с бензинов мотор и даже - ще ви го прошепнем само на ушенце - с дизел. Дизеловият агрегат е с обем 1.5 литра, със 100 коня мощност и спокойно харчи под 5 литра на сто. Но понеже дизел е мръсна дума, преминаваме направо към бензините.

 

Peugeot 208 PureTech 130

1198 куб. см работен обем

130 к. с. максимална мощност

230 Нм макс. въртящ момент

8.7 секунди 0-100 км/ч


Те са три варианта на един и същи мотор, с обем 1.2 литра. Най-слабият е с твърде скромните в наши дни 75 коня. Но понеже самата кола е доста лека, едва 1020 килограма в този вариан, агрегатът се справя прилично. Все пак препоръчваме по-мощните версии, със 100 или 130 коня. Към тях можете да поръчате и 8-степенен автоматик от Aisin.

Цените вървят от 24 000 лева за базова кола с най-слабия бензин, до 41 500 за най-мощния с пълния набор оборудване.


Peugeot 208


А той е наистина пълен. 208 е също толкова революционно отвътре, колкото и отвън. Материалите и качеството на изпълнение са нещо невиждано в този сегмент. Екстрите се простират от безкабелно зарядно за телефон до многоцветно амбиентно осветление - все неща, които допреди няколко години откривахме в коли като S-класата. Прословутият iCockpit на Peugeot се запазва като концепция, но в по-високите версии получава и много свеж на вид 3D ефект. Който за съжаление трудно ще видите от видеозапис, но на живо е наистина атрактивен.


Peugeot 208-e


СЕНЗОРНИЯТ ЕКРАН на мултимедията е с доста по-висока резолюция и по-красиви графики отпреди. Все пак бихме предпочели да имаше и старомодни бутони за управление на климатика.
Не сме големи почитатели и на твърде умаления волан. Да очаквате обратна връзка от това нещо е като да очаквате ответни чувства от платена компаньонка. Все пак тук този волан е доста по- на място, отколкото в по-големите модели. 208 не е първенец по динамика, но завива прецизно и дава много сцепление.


Peugeot 208


Седалките са отлични, мястото отпред е предостатъчно. Отзад също, макар че хората над метър и деветдесет ще развият интимна връзка с тавана. За компенсация те получават цели два USB порта за задната седалка. Отпред също са два - единият USB-C стандарт, другият - USB 3.0.

Багажникът с 311 литра обем не е зле, макар да отстъпва с цели 80 литра на основния конкурент Renault Clio. Но това са две различни философии за малката градска кола. Едната предлага практичност и покрива всички семейни нужди. Другата... Другата просто се харесва.

Още снимки от тест-драйва на Peugeot 208 и 208-e можете да видите в галерията:

 

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Има коли за всякакви вкусове. Когото не го грабва това, винаги може да си вземе една спретната Астричка H
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Лично мен не ме грабва! Предницата е доста спорна. За мен лично с тези дневни светлини си е направо грозна. Ако ги нямаше и бяха вградени във фаровете нямаше да ме отблъсне, но в случая са прекалили. Също така „усмивката“ под радиаторната решетка е противна. Задницата ми харесва и то доста. Без забележки. Вътре, централната конзола е като предницата. Прекалили са с кича. Иначе интериора не е лош, но тази конзола разваля всичко.Можеше да е хубава кола,като цяло,но за мен тези неща развалят всичко
  • #9
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    За няйкой стил, за мен лично кич, пък и какво точно - било мекичко, незнам си какво си - абе извратено си е то, да не си лягате с тая тенекия?
  • #8
    0 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    естественно че сексуалността е пряко свързана с автомобила който притежаваш както казва джереми кларксон вашият сексуален живот е в миналото ако пред дома ви има паркирано вилво
  • #7
    1 rate up comment 5 rate down comment
    ббб ( преди 2 седмици )
    Електричката да си я карат тъпите френски ***
  • #6
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Те тея с БМВ-тата и Ауди-тата, ако знаеш на тъмно какви ги вършат...
  • #5
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Още един, който смята, че сексуалността му зависи от колата. Има вече напреднала хирургия за присаждане, няма проблем да станеш мъж и без баварец или ауди :D
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    bali go ( преди 2 седмици )
    Объркал си се нещо, в статията става въпрос за истински коли, а не за НФС-то...
  • #3
    1 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    флагмана на пежо който е конглокент на 3 серия С клас А4 е с топов двигател 1.6 със 225 к.с. ами какво да коментираш дамски автомобили или за таргет с неуравновесена сексуалност
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    така е, контрастът с моделите отпреди 4-5 години е огромен :)