Преди година френският производител Citroen показа шоу-кара Ami One, а сега компанията представи и неговата финална версия, която ще се появи в серийно производство. Тя трябва да стане олицетворение на новото виждане за градска мобилност.
Двуместният електромобил е по-малък на размери от Smart, като дължината му е 2410 мм, широчината - 1390 мм, а височината - 1520 мм. Идеята за този модел е икономия на средства - както при разработката, така и при производството и затова той има напълно еднакви плъзгащи се врати. Прозорците се отварят ръчно, същото се отнася и за настройките на външните огледала. На този фон стандартният стъклен покрив изглежда като лукс.
Салонът е максимално опростен - има две седалки, като единствено тази на шофьора може да се мести напред. Вместо приборен панел има малък екран, а аудиосистема е е заменена от станция, в която се включва смартфон. Има два багажника - един зад седалките и втори пред пътника до шофьора. Кабелът за зарядното е вграден в дясната заднат част на каросерията.
Юридически Citroen Ami е лек квадроцикъл, който може да се управлява след навършване на 16 г., а във Франция - дори на 14 г. Затова и характеристиките му са ограничени. Машината е оборудвана с електромотор с мощност 6 кВт/т (8,2 к.с.), като теглото без батерия е 425 кг. Максималната скорост е 45 км/ч.
Поставеният под пода литиево-йонен аккумулатор с капацитет 5,5 кВт/ч трябва да осигури 70 км пробег, като зареждането от стандартна мрежа отнема 3 часа. Съвременни системи за безопасност като ABS и въздушни възглавници няма, тъй като по закон те не са задължителни за квадроцикли.
От Citroen позиционират Ami на първо място като алтернатива на скутерите, велосипедите и обществения транспорт, като негоите приемущества са закрития салон и наличието на отопление. Още през пролетта тези машини ще се предлагат от принадлежащата на концерна PSA компания за каршеринг Free2Move срещу 26 евроцента на минута. Възможно е и сключване на дългосрочен договор, като за 4 години абонаментът ще бъде по 20 евро на месец.
Още снимки - вижте в галерията:
Традиционни продажи също ще има, като при използване на държавната субсидия от 900 евро във Франция цената на Citroen Ami ще е около 6000 евро. За сравнение, в момента електрическият квадрицикъл Aixam струа 14 900 евро. В същото време, по автомобилни стандарти Ami не е чак толоква евтин, тъй като във Франция за 8150 евро може да се купи нов седан Dacia Logan.
Снимки: Citroen