Ако никога не сте чували за Анри Пескароло, достатъчно е да знаете, че той все още държи рекорда за най-много стартове в 24 часа на Le Mans - 33. Пескароло също има 64 старта във Формула 1 (и един подиум в Монако през 1975), участвал е както в Bathurst 1000 в Австралия, така и в рали Дакар в Африка. Накратко, човекът е обичал състезанията и с помощта на неговите насоки болидите, с които се е състезавал, са били доразвивани през годините.
През 2000 година Пескароло решава да се оттегли от състезанията и да се фокусира изцяло в създаването на болид, с който да участва в 24-те часа на Le Mans като собственик на отбор. Задвижването на болида (който неговият отбор развива и използва чак до 2013 г.) е предоставено от Peugeot под формата на 3.0-литров V6 двигател с два турбокомпресора, развиващ над 550 к.с.
Може би точно на път за среща с Peugeot за подписване на договор Пескароло е бил задминат от тогавашното BMW М5 (серия E39 с 400 к.с) и му е хрумнала дяволитата идея да направи нещо подобно и от чисто новото тогава Peugeot 607. Възможно е също създаването на концептуалното 607 Pescarolo е било по-скоро формалност, с която да се уважи избора на Пескароло да си партнира с Peugeot, но предпочитаме да вярваме в по-горната хипотеза.
Превъртаме напред до 2002 и на автоизложението в Женева, редом до гордостта на френската марка 607, стои още едно 607, но с някои доста отличителни белези. Най-лесно се забелязва 25 мм по-широката следа, 25 мм по-ниският таван и доста големите за времето си 19-цолови джанти, обути в сликове Michelin. Със зорко око може да се забележи по-голямата ‘уста’ в предната броня и двете ауспухови тръби в задната броня. Всичко това е с цел да се мери с мускулестия външен вид на актуалните M5 и E55 AMG.
Вътре концепцията не се различава по нищо от стандартното 607, което означава, че голяма част от салона е облечен в червена кожа, която може би не е по-вкуса на всеки, но такъв тип интериор си беше доста модерен преди 20 години. Белите циферблати и спортните седалки подчертават желанието на 607 Pescarolo да се конкурира с бързите германци.
Най-интересната (и може би най-спорна част) от концепта се крие под капака - според Peugeot там има същият 3.0-литров V6 с две турбини, който е и в състезателния болид на Пескароло от Le Mans. Мощността е намалена от 550 на 400 к.с. а роботизирана секвенциална скоростна кутия предава - навярно чрез черна магия - мощността само към предните колела. И именно тук е спорната част - на официалните снимки не е показан двигателят на концепта, и мнозина смятат, че 607 Pescarolo е бил задвижван от обикновен 3.0-литров V6.
Peugeot 607 Pescarolo не преминава в сериино производство, като Peugeot се оправдават с невъзможност да пригодят 4х4 система, за да може тези 400 к.с. да бъдат използвани. Друга причина е ниският ресурс на роботизираната скоростна кутия, пригодена за състезания, а не за магистрални пътувания. Жалко е, че този спортен лъв със сърце от Le Mans не е стигнал до производство, защото може би сега щеше да е доразвит до пълноправен опонент на модерните M5 и AMG E63 модели, също както Анри Пескароло доразвива своите болиди през годините.
Снимки: Netcarshow