IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кой какво печели от съюза Peugeot - Fiat?

Спасение за Lancia и Alfa Romeo, 4х4 за французите и доста дебела пачка за семействата Аниели и Пежо

Сливането между групите PSA Peugeot-Citroen и FCA Fiat-Chrysler вече може да се смята за окончателно договорено. То създава четвъртия най-голям производител на планетата, отстъпващ само на VW, Toyota и Renault-Nissan (и то не с много). Обединената компания ще има цели 15 автомобилни бранда под шапката си. Но дали ползите от това съюзяване ще надхвърлят рисковете? Ето 15-те основни области, в които двете групи могат да спечелят една от друга според Automedia.bg.


0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    vsd ( преди 1 седмица )
    ФИАТ винаги са били технологична компания, благодарение на Ф1 и Ферари. С Jeep в портфолиото излязоха и на печалба (единствената марка от FCA която е на печалба и то огромна). Ситроен могат да предложат единствено евтини платформи и да спестят на ФИАТ няколко милиарда в замяна на дилърство в САЩ и Канада. Останалите точки, които са описани не са важни или значими.
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Типичен паляк тоя от седмата снимка. Като има пари наготово - така става. Трябва да се подкрепят японските и корейските коли. Американските - не знам.
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Продажбите на Мазерати се сринаха последната година, защото се забавиха с новите модели. Те нямат нужда някой да им дава шасита или електроника. Имат нужда от това да имат независим мениджмънт и фокус върху проучвания на пазара и създаването на нови модели. За Алфа важи същото. Според мен ФЦА имат проблем с разпределението на капацитета на заводите си и с маркетинга. Пежо имат много да вземат от тях - платформата Джорджо, която в момента са модифицирали и за хибридно задвижване е един пример.
  • #6
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Премиум ( преди 3 седмици )
    Премум - хубаво, ама продажбите на Мазерати от години са много зле, независимо че е много добра кола. Как точно и с какво ще го съживят - не е ясно. Ще му турят шаси и окачване на Ситроен ли? Или трагичната електроника на Пежо? Или изръбения волан, който закрива половината от арматурното табло и отнася най-тежките критики? Пък може да вземат от него и да направят премиум Пежо/Ситроен. Пазарите са най-интересната част от сделката, а кои модели ще останат - един Господ знае.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Каква система има 508 бе, джанъм :D
  • #4
    5 rate up comment 6 rate down comment
    v-1 ( преди 3 седмици )
    ПСА може да не са лидери в автономното управление, но вече имат модел (508) с такава система. Която по лични наблюдения си работи доста прилично. Та точка 12 е глупава, защото ФЦА нямат нищо работещо. В общи линии, ФЦА няма какво много да предложат като технологии, единствената най-голяма полза за ПСА е,че ще имат по-голям достъп на американският пазар.
  • #3
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    За достъпа на ПСА е премиум сегмента, малко бъркате, понеже от изброените единствено Мазерати е премиум марка. Останалите искаха да станат премиум и все още искат като надуват цените, но не са. Дори бих казал едните фалираха, другите са пред фалит. Бих казал, честито за Фиат, французите ги спасиха.
  • #2
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е няма да кара Фиат Лапо Елкан я... Макар че дедо му Джани Аниели си караше само собствените коли, и десетина години изкара с Фиат Крома, макар и специална версия
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    7-та снимка ... ( преди 3 седмици )
    е показателна - за какво си дават парите собствениците!