Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Създадена от легендарния Карло Абарт през 1949 и специализирана в спортни, наточени версии на моделите на Fiat, компанията веднъж вече бе закрита през 1981. През 2007 Серджо Маркионе реши да я възстанови, но в момента Abarth страда от липса на материал, с който да работи. Ателието на практика произвежда единствено тунингована версия на поостарелия Fiat 500, който на всичкото отгоре едва ли ще има наследник, и доработва Fiat 124 Spider - автомобил на базата на Mazda MX-5, от който Fiat вече се отказа.
През миналата година Abarth продаде 26 700 автомобила, с ръст от 7%. Надеждата на компанията е, че Тавареш е ентусиаст за спортни коли и съживи позабравената Alpine, докато още работеше в Renault. Проблемът на Abarth е, че без електрифициран модел трудно ще се справи с новите екоизисквания в Европа.