IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW E46 крие много любопитна функция

Спортният режим на DSC определено подобрява представянето на седана

BMW E46 е автомобил, който мнозина смятат за една от най-добрите Серия 3 на всички времена, ценен заради баланса си между динамика и комфорт. Макар да е добре познат на ентусиастите, съществува една функция, която често остава незабелязана от широката публика, но предлага значително подобрение на шофирането: спортният режим на системата за динамичен контрол на стабилността (DSC).


BMW E46


Повече контрол, повече удоволствие

Повечето собственици на E46 са запознати с бутона DSC на централната конзола, който при еднократно натискане изключва системата. Това позволява на автомобила да се движи с напълно деактивирани електронни помощници, което може да бъде желано при определени условия, но често е твърде екстремно за ежедневна употреба или за неопитни шофьори.

Истинската изненада идва, когато задържите бутона DSC натиснат за няколко секунди. Това не деактивира напълно системата, а активира спортен режим, известен още като динамичен тракшън контрол (DTC). В този режим системата позволява по-голямо приплъзване на колелата и контролирано странично придвижване преди да се намеси. Това означава, че водачът има повече свобода да усети границите на сцеплението и да контролира автомобила по-директно, без напълно да се отказва от предпазната мрежа на електрониката.

Предимства на DTC режима

DTC режимът е особено полезен при шофиране в сняг или по хлъзгави настилки, тъй като позволява на колелата леко да превъртят, за да намерят по-добро сцепление, което е невъзможно при напълно активиран DSC. Това може да бъде решаващо за потегляне по стръмен или заледен наклон.

Освен практическата си приложимост, DTC режимът значително подобрява и удоволствието от шофирането по сухи пътища. Той позволява леко "заиграване" със задната част на автомобила в завои, без това да води до рязка намеса на DSC. Това дава на шофьора по-спортно и ангажиращо изживяване, доближавайки го до усещането за управление на автомобил без електронни помощници, но с допълнителното спокойствие, че DSC все още е там, за да помогне, ако нещата излязат извън контрол.

Ако сте собственик на BMW E46 и все още не сте опитвали тази функция, отделете малко време да я изпробвате на безопасно място. Може да откриете, че това е именно екстрата, която ще ви накара да се влюбите още повече в класиката си.


0 от 500
  • #1
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Силно бих препоръчал или да спрете с тези глупави лаишки статии или да направите една функция "скрий". То бива бива лаищина, и неможене, ама това е прекалено.