Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Малко компании имат толкова бляскава история като Alfa, създадена през 1910 и купена от Fiat през 1986. Вече 20 години обаче този бранд неизменно е на загуба, а трите опита на Fiat да го съживи не дадоха особен успех. Планът на Серджо Маркионе бе догодина Alfa да продава половин милион автомобила в световен мащаб. В момента продажбите вървят надолу и през 2019 марката няма да достигне и 100 000 продажби. Неотдавна шефът на FCA Майк Менли потвърди, че инвестициите в Alfa ще бъдат орязани. Това значи никакъв наследник за престарялата Giulietta, отказ от плановете за плъг-ин хибридни версии на Giulia и Stelvio, и отказ от замисляните два по-големи модела за северноамериканския пазар. Надежди вдъхва единствено предстоящата поява на по-компактен SUV модел, загатнат с концепта Tonale. Но няма гаранции, че Тавареш ще склони да инвестира в четвърти опит за възкресяване на компанията.