Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
През 2000 година тази компания продаваше над половин милион автомобила само в САЩ. През миналата година успя да пласира едва 178 000 - в цял свят. Не е чудно, защото при Маркионе гамата на Chrysler на практика бе свита само до два модела: поостарелия седан 300, започнал някога живота си върху платформата на Mercedes E-class, и минивана Pacifica, който бе обновен преди няколко години и е единственият автомобил в цялата група FCA с плъг-ин хибридна версия. Продажбите в САЩ са спаднали с 26% от началото на тази година, компанията не е обявявала и планове за нови модели.