Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Основана през 1919 и част от Peugeot от 1976, френската компания дълго се луташе, докато собствениците й се мъчеха да й намерят ниша на пазара. Напоследък сякаш успяха - Citroen прави изгодни коли с необичаен дизайн, насочени към по-младата публика, и отчита добри ръстове в Европа. Проблем за компанията са само неуспехите на китайското й поделение, въпреки че Citroen бе един от пионерите на тамошния пазар. През миналата година брандът продаде 1.05 милиона автомобила, най-вече в Европа.