Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Опитът на PSA да създаде свой премиум бранд отначало тръгна доста вяло, вероятно защото гамата се състоеше на практика от ситроени с по-скъпа тапицерия. Но сега компанията си има два собствени модела - DS7 и DS3 Crossback, и очаква изцяло нов седан догодина. Продажбите все още са скромни - 53 000 коли през 2018, но въпреки това DS е на печалба, тъй като продава автомобилите си с добър марж. По-скоро за момента е извън опасност.