Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Марката е създадена от братята Хорас и Джон Додж в Детройт през 1900 година, а през 1928 е погълната от Chrysler. Днес Dodge се крепи най-вече върху двата си спортни модела Charger и Challenger, и върху техните допълнително тунинговани версии. Продажбите през 2018 са 554 000 бройки, почти изцяло в Северна Америка. В петгодишния план за бъдещето на FCA не се предвиждат нови модели.