Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
С 1.38 милиона продадени автомобила през 2018, това е вторият най-голям бранд в групата FCA. Но резултатите на Fiat са се устремили надолу през тази година, до голяма степен и заради доста остарялата гама. Бестселъри са малките коли 500 и Panda, които са на пазара вече повече от десетилетие. Освен това те носят сравнително малка норма на печалба, заради което Майк Менли обяви, че компанията ще се откаже за в бъдеще от клас А и вместо това ще прави суперминита на платформата на Peugeot 208. Идната пролет в Женева Fiat ще представи първия си електромобил, на базата на 500, но и в това отношение компанията е доста закъсняла. Поделението за лекотоварни автомобили на Fiat обаче се представя по-добре.