Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Една от двете марки на FCA, които се развиват много добре в последните години. Когато Fiat окончателно се сля с Chrysler през 2014, Jeep продаваше около един милион автомобила годишно. Миналата година пласира 1.55 милиона, и то предимно в доходния сегмент на SUV моделите. Производството, ограничено само до четири завода преди пет години, сега се е разпростряло в цели 10, на четири континента. Марката може да дръпне още повече с очакваното пускане на нов кросоувър за европейския пазар, по-малък от сегашния Renegade. По план това ще стане през 2022.