Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Някога това бе синоним на елегантност и лукс. Днес Lancia е сведена до един-единствен модел - Ypsilon, на базата на Panda, и до един-единствен пазар - италианския. Там обаче компанията се справя добре. Миналата година пласира 48 000 автомобила, а през тази вече надхвърли 55 000 продажби, повече от Alfa Romeo. Именно към Lancia е насочено изказването на Тавареш, че славната история е изключително ценен актив. По странен начин тъкмо фактът, че Lancia отдавна не се продава по света, й дава по-добри шансове да започне на чисто. Но въпреки това оцеляването на марката съвсем не е сигурно.