Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Най-високо позиционираната марка в новия съюз, след като преди няколко години Маркионе отдели Ferrari от Fiat. Създадена като производител на състезатели модели в Болоня през 1914, тази марка е сменила множество собственици през годините (включително и, по ирония на съдбата, Citroen). В момента компанията прави седаните Ghibli и Quattroporte, както и кросоувъра Levante. Миналата година обаче продажбите спаднаха с почти една трета, до общо 35 000 бройки, а през тази продължават да слизат надолу. Проблемът идва най-вече от двата ключови пазара - САЩ и Китай. Maserati обаче планира седем нови модела между 2020 и 2023, като всички ще имат и електрически версии.