Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Германската компания прави първия си автомобил през 1899, но още през 1927 е откупена от General Motors и превърната в европейския плацдарм на американския гигант. През следващите осем десетилетия обаче Opel е почти неизменно на загуба, докато GM не го продаде на PSA. Едва година по-късно Тавареш вече бе извел компанията на печалба. Миналата година Opel продаде 1.04 млн. автомобила, през тази ще има минимален спад. Предстои радикална подмяна в моделната гама, особено при ключови модели като Astra, Insignia и Mokka X, които трябва да минат на платформи на PSA. Занапред всички модели ще имат електрически версии.