Сливането между PSA Peugoet-Citroen и FCA Fiat Chrysler вече е сигурно, като ще създаде четвъртия най-голям автомобилен производител в света, с над 8.7 милиона продадени коли през миналата година. Новата група ще притежава и рекорден брой марки: 14, повече от Volkswagen и много повече от Toyota и Renault-Nissan. Шефът на бъдещия гигант Карлос Тавареш уверява, че марките със славна история са прекалено ценен капитал, за да се откаже от тях. Но той се е доказал през годините като прагматичен ръководител, който не се колебае да реже неефективните разклонения. Отсега може да се прецени кои марки са в безопасност и кои са потенциално застрашени, както прави в свой анализ Лука Чифери от Automotive News Europe.
Създадена преди повече от два века като производител на мелнички за сол и велосипеди, днес Peugeot е четвъртата най-популярна марка в Европа, с 1.74 млн. продажби миналата година. През тази има близо 20% спад - отчасти заради очаквания дебют на новото 208, най-популярния модел на Peugeot, и отложените покупки на някои клиенти, и отчасти заради подновеното ембарго срещу Иран, където Peugeot играеше водеща роля. Въпреки това компанията ще си остане на печалба заради много добрия марж, с който продава модели като 3008 и 5008.