IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Парламентът прие промените в Закона за движение по пътищата

Скоростта на магистралите остава 140 км/ч, технически преглед – само след плащане на всички глоби

Парламентът гласува на второ четене промените в Закона за движение по пътищата. Миналата седмица депутатите не успяха да приемат всички поправки поради липса на кворум, но сега след продължили повече от 11 часа обсъждания вчера, промените най-после са факт.


полиция


Те предвиждат толкамерите да засичат средна скорост на около 50 участъка по магистралите и скоростните пътища, които ще бъдат определени впоследствие. Камерите на общините ще бъдат директно свързани със системата на МВР, а небрандирани патрулни автомобили с униформени служители ще излизат на пътя, като не само ще засичат превишена скорост, но и ще имат право да глобяват.

В същото време ограничението от 140 км/ч за движение по магистралите остава. Шофиране в извънградски условия с над 40 км/ч над разрешеното обаче води до глоба от 600 лева и отнемане на свидетелството за управление на МПС за 2 месеца. 

Има промени и при изискванията за преминаване на технически преглед на автомобила. Той няма да бъде възможен, ако преди не са платени всички глоби по електронни фишове.

Парламентът също така одобри въвеждането на еднодневни винетки за леки автомобили до 3,5 тона, които ползват републиканската пътна мрежа. Те влизат в в сила в 6-месечен срок от обнародването на промените в "Държавен вестник“.


0 от 500
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    глобите на водача ли са или на автомобила?
  • #26
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    26, прекрасно си се описал с последните изречения. Останалото го пропускам, защото колкото и да се правиш на умен и интелигентен с постовете си, прозира растежа в саксията. Жив и здрав да си
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Както казах, културата ни липсва и ни прави опасни (в случая зад волана) и 25ти коментар го доказва. Само някой младеж с липса на самочувствие, който иска да покаже колко може и колко са му големи топките, може да напише нещо подобно. Ти не си виновен, младежо - и аз съм бил там, но съм над нещата вече. Цялото ни самосъзнание е такова - "Кой бе, аз ли не мога?" "Кой какво ще ми каже?" И само се обиждаме един друг, защото не можем да се изслушваме и уважаваме мнението на другите. Дано да пораснеш
  • #24
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    22, 23 - принципно си прав за половината неща и доста грешиш за другата. Има 2 приказки че от всяко дърво *** не става и че на калпавата ракета космоса и е крив. От опита ми с хора - тези които вечно се оправдават с закони, ограничения и т.н са прсото не можачи, тръсещи оправдания и за да не мислят дори. И като такива, всички останали са "опасни" , "безразсъдни" и какви ли не.
  • #23
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    20ти, незнам дали имаш книжка или пишеш по слух. Но когато покоараш малко (извън БГ) ще се убедищ, че мног неща не са такак както си мислиш и си ги представяш. Ако имаше и книжка и може би малко акъл, щеше да знаеш и други неща, като да следиш трафик, да си караш спремо него и така че да си подготвен. Засечките за които говориш принципно се случват на изток от Калотина..
  • #22
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Та като съберете заедно качеството на магистралите ни, превзосните средства които ги позлват, културата ни, покупателната ни способност (в случая гуми), да спомена и как все още може да минеш тънко ГТПто и......Не знам кое е най-опасното от изброеното по горе. Мисля че културата (Тинтири е прекрасен пример) бие всички по опасност!!!!
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    Да говорим за гуми....Колко от вас тък ще си признаят че карат с гуми втора употреба? Колко от вас си купуват нови хубави качествени гум? Предполагам процента е голям за втората употребаи много малък за нови премиум гуми!!!!Как съществува пазара на втора употребагуми, от къде идват - крадени, свалени от катастрофирал автомобил, твърде стари.....Не е достатъчно да има шарка или грайфер както казваме, ама важното е на далавера да сме ги взели.
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 4 месеца )
    1. Магистралите в България (ако може да се нарекат магистрали) са под всякаква критика - трябва 120кмвч да е максимално допустимата скорост. 2 ленти магистрала е изключително опасна за едновременно ползване от тежкотоварни и леки превозни средства!!!! Дясната/бавна лента навсякъде е като "Дунавски вълни". На хора като Тинтири не трябва да има се позволява да се качват зад волана въобще, но понеже в БГ законите са за да се нарушават, не мога да го обвинявам!!! Такава ни е културата
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    На запад е забранено и заради емисиите, както казах там имат магистрали и за 200 но това не е безопасно нито екологично, а този там тинтири не си само ти на магистралата, като те засече ТИР с 90 а ти си с 200 при Свети Петър!
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    17-ти, преди да се изкаваш, айде се информирай малко за ограниченията.. Айде вих колко е Полша. А в Чехия (засега само на определени магистрали), а някъде четох че дори Австрия обмисля да разрешат 150 (пак пробно).