IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-тихата кола на 2020 не е електрическа

В теста за шум Tesla е близо до дъното, а на върха е... дизел

В съзнанието ни електромобилите са почти идеално тихи превозни средства - без грохота и вибрациите от двигателя с вътрешно горене. Но едно доста детайлно проучване на австралийското WhichCar показа, че всъщност някои конвенционални автомобили са по-тихи от електрическите, и то с немалка разлика. А най-тихата тествана кола даже е... дизелова.


децибели, тест, шум
В теста на австралийското издание участват само относително масови модели, което обяснява и отсъствието от класацията на автомобили като новия Rolls-Royce Ghost


Австралийците тестваха 31 модела в рамките на ежегодния си конкурс за Кола на годината. Едно от изпитанията бе на специалното трасе за измерване на шума на Holden. Автомобилите го минаха с изключени климатик и информационна система, и при зададена на темпомата скорост от 80 км/ч. Екипът измери шума вътре в купето върху гладък асфалт, върху грапава настилка и накрая изчисли среден показател за всеки модел.

За доста голямо учудване и на самите изпитатели, електромобилите далеч не показаха превъзходство в този тест. Nissan Leaf например се класира горе-долу в средата на таблицата, а двата варианта на Tesla Model 3 се оказаха почти на дъното. Единствено Mercedes EQC отсрами електрическото задвижване, като се класира втори, но и той бе изпреварен от един дизелов модел.


Най-шумните и най-тихите автомобили през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #9
    12 rate up comment 11 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Не може да бъде това, още малко ще кажете, че най-тихата кола е запорожец с парен двигател. Ама как така теслата не е най-тиха? Мъск е най-великият! А аз съм сляп зелот!
  • #8
    30 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кое е чудното, шума зависи от гумите и шумоизолацията на автомобила, не от това дали е електричка.
  • #7
    13 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    да караш електричка е като да правиш секс с проституткаполучаваш толкова за колкото си платилчаст от удоволстнието да притежаваш истински автомобил е да се грижиш за него да му купуваш качествени консумативи да ходиш по сервизи за профилактика и да се интересуваш от устройство на автомобила и какво е предназначението на всеки един детайл и агрегат как функционира
  • #6
    31 rate up comment 4 rate down comment
    до 6 ( преди 3 години )
    специалната функция да не би да е като ти остане превключвателят в ръката поради високото качество на сглобката, да можеш да запардосаш момата с него по главата?
  • #5
    6 rate up comment 32 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Безшумни, ултрабързи и с вечни мотори с една движеща се част - ротор, който няма триeне и се задвижва от силови полета. Способни на претоварване без да се повредят, при адекватно охлаждане. Със 100% панорамен покрив и възможност за живот в колата до една седмица на собствено отопление. Но най важното е "Tesla romance mode" - това е една специална функция на колата, при която едно женско тяло спира да се съпротивлява :D
  • #4
    26 rate up comment 3 rate down comment
    до 4 ( преди 3 години )
    Порше са продали тази година 48 900 автомобила само в Европа, без да броим декември. Не са точно сравними с Ролс-Ройс, Бентли или Ферари,нали?
  • #3
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В теста на австралийското издание участват само относително масови модели и започват с Порше, хахаха .
  • #2
    20 rate up comment 26 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Ко стана бееее, още един пункт, по който електро-трошляците издишат. Нали много ги хвалехте, че са безшумни :D
  • #1
    38 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е те мерят шума вътре в купето, а не шума от автомобила при преминаване. Ясно е, че тук по-скоро качествената сглобка и изолация ще е от по-голямо значение. А относно шума при преминаване никой дори не се старае да прави електричките тихи, защото това да не се чуват е опасно за велосипедисти и пешеходци.