IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-тихата кола на 2020 не е електрическа

В теста за шум Tesla е близо до дъното, а на върха е... дизел

В съзнанието ни електромобилите са почти идеално тихи превозни средства - без грохота и вибрациите от двигателя с вътрешно горене. Но едно доста детайлно проучване на австралийското WhichCar показа, че всъщност някои конвенционални автомобили са по-тихи от електрическите, и то с немалка разлика. А най-тихата тествана кола даже е... дизелова.


децибели, тест, шум
В теста на австралийското издание участват само относително масови модели, което обяснява и отсъствието от класацията на автомобили като новия Rolls-Royce Ghost


Австралийците тестваха 31 модела в рамките на ежегодния си конкурс за Кола на годината. Едно от изпитанията бе на специалното трасе за измерване на шума на Holden. Автомобилите го минаха с изключени климатик и информационна система, и при зададена на темпомата скорост от 80 км/ч. Екипът измери шума вътре в купето върху гладък асфалт, върху грапава настилка и накрая изчисли среден показател за всеки модел.

За доста голямо учудване и на самите изпитатели, електромобилите далеч не показаха превъзходство в този тест. Nissan Leaf например се класира горе-долу в средата на таблицата, а двата варианта на Tesla Model 3 се оказаха почти на дъното. Единствено Mercedes EQC отсрами електрическото задвижване, като се класира втори, но и той бе изпреварен от един дизелов модел.


Най-шумните и най-тихите автомобили през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    до 18: Явно само ти не си ме разбрал: Кола, измерена като тиха при тази постановка, може да се окаже доста шумна при високи скорости. Един 4-цилиндров, ревящ на 4000 оборота, е доста по-шумен от 6- или 8-цилиндров на 1500. Една кола без ламинирани стълка ще е много по-шумна на 140, въпреки че на 80 няма да си личи. Тези два фактора могат лесно да задминат шума от гумите при високи скорости.
  • #19
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    #14 не е точно така. Не казвам, че шума отвън не е важен, но за мен, като задкормилно устройство, е важно вътре да ми е колкото може по-тихо. Оценям високо това качество и го ми е в топ 3 които гледам при тест драйв.
  • #18
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Неминон ( преди 3 седмици )
    До анонимния под мен: супер си е постановката. Не ме интересува, от къде иде шумът, просто искам да ми е тихо. Дали е от двигател, лоши гуми, лоша звукоизолация на пода или свистене от турболенция - все тая.
  • #17
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Постановката на теста е недобра. При 80 км/ч могат да измерят основно шума, идващ от гумите и пътната настилка. Двигателят на практически всички коли на тази скорост работи на почти тихи обороти, а аеродинамичните шумове започват да стават проблем чак над 110-120 км/ч.
  • #16
    16 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Повечето хора не знаят, че децибелите са логаритмична мерна единица, което означава, че разликите в шума са много по-големи, отколкото числото подсказва. 6 dB разлика означават УДВОЯВАНЕ на звуковото налягане. С други думи, разликата между най-шумната Супра - 76,9 и най-тихия Туарег - 67, е поне 3 ПЪТИ.
  • #15
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Шума от двигателя отдавна не е причина за шума в модерните автомобили. Шума от гумите е доминиращ. Туарега вероятно е с въздушно окачване което помага много при елиминиране на вибрациите от откачването към купето.
  • #14
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Почитател ( преди 3 седмици )
    Безмислен тест. Мерят шума в колата, т.е. са окачествили шумоизолацията. Много по-важно е какъв е шумът около колата и който въздейства на всички околни, а не само на задкормилното устройство.
  • #13
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Митьо бре, чети - Митьо пак не ще :D
  • #12
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Митьо ( преди 3 седмици )
    И защо не поясниха, че иде реч за колу средна ръка, ако не в заглавието то поне в текста? Ако бяха включили S, 7, 8 и няколко островни марки, класацията щеше да е малко по-различна!
  • #11
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )