В съзнанието ни електромобилите са почти идеално тихи превозни средства - без грохота и вибрациите от двигателя с вътрешно горене. Но едно доста детайлно проучване на австралийското WhichCar показа, че всъщност някои конвенционални автомобили са по-тихи от електрическите, и то с немалка разлика. А най-тихата тествана кола даже е... дизелова.
В теста на австралийското издание участват само относително масови модели, което обяснява и отсъствието от класацията на автомобили като новия Rolls-Royce Ghost
Австралийците тестваха 31 модела в рамките на ежегодния си конкурс за Кола на годината. Едно от изпитанията бе на специалното трасе за измерване на шума на Holden. Автомобилите го минаха с изключени климатик и информационна система, и при зададена на темпомата скорост от 80 км/ч. Екипът измери шума вътре в купето върху гладък асфалт, върху грапава настилка и накрая изчисли среден показател за всеки модел.
За доста голямо учудване и на самите изпитатели, електромобилите далеч не показаха превъзходство в този тест. Nissan Leaf например се класира горе-долу в средата на таблицата, а двата варианта на Tesla Model 3 се оказаха почти на дъното. Единствено Mercedes EQC отсрами електрическото задвижване, като се класира втори, но и той бе изпреварен от един дизелов модел.
Най-шумните и най-тихите автомобили през 2020 (ГАЛЕРИЯ):
Възродената японска класика постигна незавидните 68.2 децибела на гладкия асфалт - повече, отколкото лидерът в класирането има на грапавия. На неравната част от трасето Supra отчете 76.9 децибела, а средното ниво на шума в купето й бе 72.55 децибела.