IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-тихата кола на 2020 не е електрическа

В теста за шум Tesla е близо до дъното, а на върха е... дизел

В съзнанието ни електромобилите са почти идеално тихи превозни средства - без грохота и вибрациите от двигателя с вътрешно горене. Но едно доста детайлно проучване на австралийското WhichCar показа, че всъщност някои конвенционални автомобили са по-тихи от електрическите, и то с немалка разлика. А най-тихата тествана кола даже е... дизелова.


децибели, тест, шум
В теста на австралийското издание участват само относително масови модели, което обяснява и отсъствието от класацията на автомобили като новия Rolls-Royce Ghost


Австралийците тестваха 31 модела в рамките на ежегодния си конкурс за Кола на годината. Едно от изпитанията бе на специалното трасе за измерване на шума на Holden. Автомобилите го минаха с изключени климатик и информационна система, и при зададена на темпомата скорост от 80 км/ч. Екипът измери шума вътре в купето върху гладък асфалт, върху грапава настилка и накрая изчисли среден показател за всеки модел.

За доста голямо учудване и на самите изпитатели, електромобилите далеч не показаха превъзходство в този тест. Nissan Leaf например се класира горе-долу в средата на таблицата, а двата варианта на Tesla Model 3 се оказаха почти на дъното. Единствено Mercedes EQC отсрами електрическото задвижване, като се класира втори, но и той бе изпреварен от един дизелов модел.


Най-шумните и най-тихите автомобили през 2020 (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Йордан ( преди 2 години )
    Пълни глупости...
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    M ( преди 2 години )
    Тоарега е 3х пъти по скъп от мазда 3 например. Няма много място за сръвнение. Все едно този туарег да го сравняваш с ролс ройса
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Колкото по-качствена е една кола,толкова по-добра шумоизолация има.затова не е изненада че теслите и ония нисански недоразумения са назад.Евтинджос и лошо качество за балъци.
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #14 не е точно така. Не казвам, че шума отвън не е важен, но за мен, като задкормилно устройство, е важно вътре да ми е колкото може по-тихо. Оценям високо това качество и го ми е в топ 3 които гледам при тест драйв.
  • #15
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Неминон ( преди 3 години )
    До анонимния под мен: супер си е постановката. Не ме интересува, от къде иде шумът, просто искам да ми е тихо. Дали е от двигател, лоши гуми, лоша звукоизолация на пода или свистене от турболенция - все тая.
  • #14
    12 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Шума от двигателя отдавна не е причина за шума в модерните автомобили. Шума от гумите е доминиращ. Туарега вероятно е с въздушно окачване което помага много при елиминиране на вибрациите от откачването към купето.
  • #13
    10 rate up comment 17 rate down comment
    Почитател ( преди 3 години )
    Безмислен тест. Мерят шума в колата, т.е. са окачествили шумоизолацията. Много по-важно е какъв е шумът около колата и който въздейства на всички околни, а не само на задкормилното устройство.
  • #12
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Митьо бре, чети - Митьо пак не ще :D
  • #11
    2 rate up comment 12 rate down comment
    Митьо ( преди 3 години )
    И защо не поясниха, че иде реч за колу средна ръка, ако не в заглавието то поне в текста? Ако бяха включили S, 7, 8 и няколко островни марки, класацията щеше да е малко по-различна!
  • #10
    5 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )