IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо двигателят с вътрешно горене още дълго време ще е с нас

Няколко любопитни факта за агрегата, без който не можем да си представим автомобилната индустрия

Двигателят с вътрешно горене все още е най-разпространеният при автомобилите. И ще е така още доста време, макар електромобилите да стават все по-популярни и отделни държави да планират забраната за продажби на превозни средства с ДВГ след няколко години.


dwigatel


Вече има все повече хора които отричат конвенционалните двигатели, за сметка на електрическите, при това - не само от екологична гледна точка. Феновете на електромобилите освен всичко друго изтъкват техният моментален въртящ момент и по-добрата им динамика. Но пък кой не се е вълнувал от невероятния гърлен звук на масивен двигател или от свистенето на добре "надуто" турбо.

Така или иначе, двигателят с вътрешно горене все още е тук и ще ви разкажем няколко любопитни и забавни факта за него:

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    #14 за съжаление, глупостите ги пишеш ти. 1во къде ти е изгодата да го събереш и вместо да го използваш да го заровиш, за тия количества ще е огромно предизвикателство. 2ро За да се движи е-автомобил ще отделяш емисии за да направиш батерии, и за да ги рециклираш. Освен това при огромните ток от ТЕЦ всеки зареден киловат ще продължава да отделя емисии. Така натрупваш още и още. А "смогът" всъщност ще изчезне, защото при синтетичните горива фините частици са в пъти по-малко. А тока само добавя!
  • #10
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Шрек ( преди 4 години )
    Никъде за сега в широката публика не се говори за така наречените МNR , или портативни ядр. реактори, в момента все още в разработка за военни цели. Съвсем скоро ще видим масовото им приложение там, а до 10 год. и за цивилно предназначение. Помнете ми думата !!!
  • #9
    4 rate up comment 8 rate down comment
    До 7 ( преди 4 години )
    Ами затова в бъдеще ще се ползват водородни клетки. Сега все още хората са скептични към тях но това ще се промени до 10 години. Технологиите се развиват постоянно. Хората бяха скептични и към Тесла, а сега всички искат да карат на ток.Нещата се променят. А това да кажеш че липсата на шум е недостатък е голяма глупост! Шумът замърсява градската среда. Шумът е загуба на енергия. Те вече и на ДВГ им слагат синтетичен звук в купето заради регулациите. Колите са обезшумени така или иначе.
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Трифазен ел. мотор с водно охлаждане + батерия с течен водород = бъдещето!
  • #7
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    #6 Смешничко ти е, а на мен от толкова невежество ми се плаче. За екология трябва да постигнем нещо си наречено кръгова икономика - да не освобождаваме нови СО2 в атмосферата, а само да въртим съществуващите. Това е-мобила не го може! Да, щом има изгаряне има СО2, безспорно, но синтетичните горива са единствените, които на следваща фаза извличат същия този СО2 излязъл от ауспуха ти и го вкарват в резервоара - НЕ СЕ ДОБАВЯ НОВ! Батерията не може да го направи! И да не забравяме токсичността им!
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    До 5 ( преди 4 години )
    И какви са проблемите на батериите? Единственият проблем в момента е че производителите не могат да насмогнат с търсенето. Батериите се рециклират на 90%. А водородът е вечна батерия която се рециклира на 100%.
  • #5
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    #4 Никой не оспорва ел. мотора и предимствата му (липсата на шум е недостатък но как да е) въпросът е енергията която го задвижва и къде и как се съхранява. За е-мобилността проблема е в батериите, процеса им на производство е мръсен, токсичен, и унищожава огромни хабитати - а това може да се избегне! Всички негативи на батерията обезсмислят електромотора!
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Нови горива.Хахаха ДВГ работи на принципа изгаряне затова е и ВГ а всеки процес на горене отделя въглероден диоксид.
  • #3
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    #3 Не казвай хоп, преди да си скочил! Разработват се алтернативни екологични горива, всичко е въпрос на политическо решение, в момента едни подобаващо ограничени откъм ментален капацитет политици набиват пари в батерии - след 10 години, когато проблемите на батериите, а те ще са ужасно много и с ужасни последици се обърнат и ги ухапят отзад (както стана с дизела) ще бъдат низвергнати и забравени!
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    Няма сравнение ( преди 4 години )
    Двигателят с вътрешно горене изобщо не може да се мери ел. мотор.Ел. моторът превъзхожда ДВГ по абсолютно всички параметри. Ефективност, икономичност, шум, здравина и всичко останало. Добре направен ел. мотор с течно охлаждане може да издържи десетки милиони километри. На практика ел. моторът без проблем надживява самия автомобил. Ел. моторът е най здравата част в автомобила.С ДВГ не може да се направи автомобил който хем да е бърз хем да е икономичен и здрав и да има дълъг живот.