Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
През 50-те и особено 60-те в СССР става очевадна нуждата от транспортни средства, по-големи от леките автомобили и по-гъвкави от пълноразмерните автобуси. С тази идея през 1963 в Севернодонецката авторемонтна база вземат платформата на ГАЗ-21 Волга и от нея създават първия модерен съветски микробус - "Старт". От Волгата са взети и задните светлини, приборите, воланът и пр. Самото купе е от стъклопласт и благодарение на това микробусчето е пощадено от главния бич за съветските автомобили - корозията.


2