Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
Дизайнът се харесва и Леонид Гайдай даже снима един "Старт" в легендарната си комедия "Кавказка пленница". По най-различни номенклатурни съображения обаче не се стига до масово производство и след около 150 сглобени екземпляра проектът е изоставен. Масов съветски микробус се появява повече от десетилетие по-късно - прословутата RAF2203 "Латвия", дело на Рижката автобусна фабрика.


2