Свикнали сме да се отнасяме с насмешка към съветското автомобилостроене: неговите продукти често бяха недодялани имитации на западни образци, произвеждани след това толкова дълго, че изразът "морално остарели" е твърде слаб в случая. Но в същото време има и немалко машини, които предизвикват уважение заради героичните опити на инженерите да приспособят чужди технологии за суровите съветски условия, или да скалъпят нещо работещо от твърде ограничените ресурси, с които разполагат. Ето десет примера за такива машини, чиито създатели няма от какво да се срамуват. Както подобава на съветската действителност, някои от тях си остават само експерименти - доказали качествата си, но въпреки това не стигнали до масово производство.
10-те коли, с които СССР можеше да се гордее (ГАЛЕРИЯ):
През 1956 първите серийни ЗИС-127 започват да обслужват линията Москва - Вязма. По-късно се появяват и в Талин, Ленинград, Рига, Минск. Машината е харесвана, но се оказва, че не отговаря на международните стандарти - твърде е широка. Произведени са само 851 екземпляра, преди проектът да бъде спрян.


2