IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV-моделите се превърнаха в проблем за производителите

Високите нива на CO2 в Европа обещават трудни решения за компаниите

Един от най-печелившите пазарни сегменти за автомобилната индустрия може да й създаде и най-големите проблеми, поне това показват данните за нивата на отделяния CO2 в Европа. Защото най-продаваните SUV модели, които дърпат нагоре пазара от години насам, отделят и повече вредни вещества, с което създават сериозни проблеми на производителите.


suv1


От много време насам лансирането на нови и нови SUV модели и кросоувъри се приема като магическа рецепта за лечение на която и да е закъсала автомобила марка, а тези, които се справят добре просто печелят все повече пари.

„Повдигане на окачването с няколко сантиметра, малко офроуд елементи по каросерията и цената на новия модел скача с няколко хиляди – имаше шефове на компании, които не можеха да повярват на късмета си след години на минимални печалби”, пише в своя коментар по темата Джим Холдър от списание Autocar.

В началото на бума на SUV-модели компаниите се бяха посветили на това да насочат клиентите си на големите и тежки модели, задвижвани с дизелови мотори към новите и свежи возила, които излизаха на пазара. А дизелът, както знаем от години, дава по-добри резултати от бензина по отношение на нивата CO2.

Днес обаче ситуацията е доста по-различна, не само заради последствията от „Дизелгейт”. Клиентите избягват дизелите, но в същото време не са съгласни и да плащат допълнително, за да си купят plug-in хибрид. Което означава, че моделите с бензинови мотори са най-достъпни, но и отделят най-много CO2. Автомобилите, които носят най-големите печалби на компаниите също така ги поставят и в положението да им бъдат наложени драстични глоби за нивата на вредните емисии.

Но това няма да спре производството на SUV модели – те носят твърде големи печалби. Тенденцията обаче е притеснителна – според данните на JATO Dynamics, нивата на отделяния CO2 в Европа са същите като през 2014 година, благодарение основно на бензина и SUV моделите. В Европа автомобилните компании трябва да постигнат средно ниво на емисиите CO2 от 95 гр/км за моделите, които предлагат на пазара. Тази година се оказа, че европейската автомобилна индустрия надхвърля тази цел със сериозните 27,2 гр/км.

А изключенията са малко, като става дума за Toyota, Citroen и Nissan. При Toyota това стана възможно заради дългогодишната политика на компанията, акцентираща върху хибридите. Citroen предлага основно по-малки леки коли и SUV моделите заемат едва 30% от продажбите на марката. При Nissan 9% от продажбите в Европа се падат на електрическия Leaf, което е достатъчно да компенсира факта, че 72 от продадените коли на бранда в Европа са SUV-модели. За всички останали обаче големите проблеми идват и решаването им няма да е лесно.

Снимка: Mercedes


0 от 500
  • #25
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Cartman1912 ( преди 3 години )
    Като цяло в един SUV аз виждам тежък слон, с висока цена и разход на гориво, висок център на тежстта, не възможност за истински офроуд и вътрешно пространство колкото обикновенна кола.Реален плюс виждам единствено в това, че като дизайн изглеждат по-добре от повечето комбита.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Cartman 1912 ( преди 3 години )
    По-големият просвет на SUV реално в България се ползва за паркиране по тротоари и зелени площи, което е незаконно и унищожава градската среда.тези автомобили са по-скъпи с повече вредни емисии и са по-рискови в завоите заради по-високия център на тежстта.От гледната точка на това, е седиш по-високо в тях отново не виждам съществено предимство освен чесане на егото.
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Cartman1912 ( преди 3 години )
    Така наречените SUV са една мода идваща от Америка. Винаги се споменава колко са практични а аз нищо практично не виждам в тях освен за чесане на егото. Малките SUV имат място в купето и багажник колкото Голф или друг хеч, големите SUV имат дори по-малък багажник от едно семейно комби тип Пасат. SUV практически не стават за офроуд и се карат там където и обикновенна кола би се справила.
  • #22
    1 rate up comment 2 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    А като набучкаме гора, както предлага един колега по-долу, къде ще остане земя за земеделска продукция и фураж? Не случайно се дават пари за Амазонската джунгла, щото в Европа излишно място за гора няма.
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 19 ( преди 3 години )
    Остаряване се нарича, колега.
  • #20
    1 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Има и малки сувове, освен това за нашите пътища всичко различно от това си е направо харакири. Днес в ливадите докато разхождах кучето една RS8-ца, горката каква мъка и тежка съдба за нея, аз с моето сувче прелитам там откъдето мацката се пънеше. Е ако ме срещне на пистата, да ама пътя не е писта, аз гледам от високо тя е на земята, мога да паркирам където си поискам и имам и място за багаж.
  • #19
    5 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Така е и с втората употреба, като човек не може да изкара достатъчно за нова кола, то втората употреба му се вижда добър вариант, та каквато е да е тя. Но с нарастването на доходите проглежда и разбира, какво е предимството на новата кола,а после и да е практична такава, после и каква точно марка и модел да е тя, после да е подбрана според повечето му нужди, после и да я ползва по предназначението и т.н. Това е част от степенуването в личностното усъвършенстване при социално активни хора и т.н.
  • #18
    6 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Човек отначало докато е ученик го кЕфят "супер спортни" коли и "наточени СУВ",особено премиуми, но после като поодрасне и като започне да си изкарва парите сам, има семейство, бизнес, поема отговорности и ангажименти в срок, започва полека лека да преосмисля някой неща, като практичност, ергономия, разходи, възможността да върши работа бързо като има къде да паркира, да е удобно за семейството му и т.н.Но това трябва да го осмисли човек сам,ако успее да се пребори с комплексите и чуждото мнение!
  • #17
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Споко2 ( преди 3 години )
    ...не им трябват дървета ми искат да лапат милионите и още по-добре милиардите на Мерцедес и останалите и да ги слагат по джобчетата !Само си представете за няколко милиона колко гори могат да бъдат засадени в цяла Европа,това е истинска ответна мярка за контролиране на СО2,да ама как така никое правителство не се сети ,да лапат мангизите му е майката,глобите са по-добра мярка ,разбира се !Всичко е една *** игра ,където парите са царя,не Природата!
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Споко ( преди 3 години )
    СО2 е един неутрален газ,който не вреди на хората както газовете и саждите от цялата Менделеева таблица бълвани от дизелите,особено с нашата елитна нафта!Проблема със СО2 може да бъде решен на правителствено Евроейско ниво с програма за засаждане на няколко милиона дървета,няма обаче такава,засега!Например вместо да глобяват Мерцедес и останалите ,да ги задължават да засаждат съответния необходим брой дървета, със съответния контрол ! Това е голяма истинска зелена реклама,само че на Европедите