IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Прогноза: Малките SUV ще измъкнат индустрията от кризата

Предложенията в този сегмент в Европа вече са над 20 и продължават да се увеличават

Търсенето на малки SUV-модели продължава да превъзхожда останалите в Европа, тъй като производителите се възползват максимално от сегмент, който би трябвало да им помогне да излязат по-бързо от кризата, предизвикана от пандемията с коронавируса. Това посочва в свой анализ Automotive News Europe.


Ford Puma


Наскоро с сегмента влязоха още два сериозни претендента – Ford Puma (на снимката) и новият Nissan Juke,

а догодина към тях ще се присъединят Toyota Yaris Cross и второто поколение на Opel Mokka.

Така в този клас автомобили само в Европа вече се предлагат над 20 модела, след като през 2010 г. те бяха едва 6, сочи проучване на JATO Dynamics.


С повече от 2 млн. продажби малките SUV-та изпревариха компактните SUV-модели, за да станат третия най-голям сегмент в Европа. И според анализаторите на пазара, съвсем скоро те ще станат най-важният сегмент, тъй като производителите реализират по-голяма печалба от тях, отколкото от обикновен хечбек.


VW T-Roc


Начело по продажби е Volkswagen, чийто T-Roc (на снимката) е най-успешният модел в този клас през първите 3 месеца на година. По-малкият, но по-нов T-Cross се класира на трето място, докато лидерът доскоро – Renault Captur вече е втория. Четвъртата позиция е за Dacia Duster, а в Топ 5 място намери и Hyundai Kona, който увеличи продажбите си за тримесечието, въпреки спада им през март.

Според анализаторите от LMC Automotive,

популярността на сегмента ще помогне на автомобилната индустрия по-бързо да излезе от кризата,

в която изпадна заради спирането на производство през последните 2 месеца. Предвижданията са, че продажбите на малките SUV ще намалеят от 2 млн. през 2019 г. на 1 745 000 през 2020, но пък догодина ще се върнат на предишните си нива, а през 2022 г. ще достигнат 2,2 млн. Прогнозата за 2025 г. е 2,7 млн. продажби в сегмента.


Hyundai Kona

Тласък на сегмента трябва да даде и електрифицирането на повечето модели, което е единственият начин за покриване на новите екологични стандарти, влизащи в сила в Европа. За първото тримесечие лидер е Hyundai Kona (на снимката), от чиято електрическа версия бяха продадени 5933 бройки. Далеч след него е MG ZS с 2177, но този модел се предлага само във Великобритания. Очаква се,

тези модели да получат голяма конкуренция от Peugeot, DS и Opel, които пускат на пазара електрически е-2008, DS Crossback E-Tense и Mokka.

Делът на електрическите автомобили в сегмента би трябвало да достигне 4% през тази година спрямо 2,5% през първото тримесечие, прогнозира LMC Automotive. До 2023 г. този дял трябва да се увелича до 10%, а през 2025 да достигне 17%.


Toyota Cross Yaris


Важна роля ще играят и хибридните технологии. Toyota ще предложи за своя нов малък SUV (на снимката) задвижващата система на стандартния Yaris, която включва 1,5-литров 3-цилиндров бензинов двигател и обещава под 120 гр СО2 на км. Вторият вариант на Yaris Cross ще бъде с допълнителен електромотор на задна ос, като това ще осигури задвижване на четирите колела, без да се отрази на икономията на гориво. В компанията са убедени, че това ще даде сериозно предимство на техни модел срещу сериозните конкуренти в сегмента.

Hyundai също предлага задвижване на четирите колела, но

експертите са на мнение, че такива автомобили няма да бъдат особено търсени.

Към момента техният дял е едва 6% за първото тримесечие. Анализаторите на пазара очакват по-сериозна роля да играят автомобили с 48-волтова хибридна система, като очакват около 25% от продадените малки SUV през 2025 г. да бъдат оборудвани с тази технология.

DS3 Crossback


С интерес се очаква и каква ще бъде реакцията на премиум-марките, които не са е отказали о този сегмент. В момента 4% от продажбите в него се падат на Audi Q2 и DS3 Crossback (на снимката), към които ще се присъедини и BMW X1 Sport Cross. Това ще техният дял до 7% до 2025 г., което на свой ред остава доста място за масовите брандове. И би трябвало, те да се възползват от него.

Снимки: Automotive News

0 от 500
  • #3
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    ни риба ни рак, но модно... особено при кифльоците... за сметка на това скъпо, безидейно и недъгаво. Но пък щом ще спасяват авто индустрията - давай ! :)
  • #2
    2 rate up comment 2 rate down comment
    356 ( преди 2 седмици )
    За мен Renault Captur е абсолютен доминант тук, другите са далеч назад от него. Въпреки че за мен този сегмант пазарно не би следвало да съществува въобще, ако съдим от посевместната / по скоро, при повечето представители / лоша обща визия и "накичена" естетика, пълната липса на практичност и ергономия, често много лоши показатели за разход за гориво, лоша аеродинамика, динамика и доста надутите цени.
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Мистър Уейн ( преди 2 седмици )
    От всички сегменти, този е за най-глупави хора.