IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV-моделите се превърнаха в проблем за производителите

Високите нива на CO2 в Европа обещават трудни решения за компаниите

Един от най-печелившите пазарни сегменти за автомобилната индустрия може да й създаде и най-големите проблеми, поне това показват данните за нивата на отделяния CO2 в Европа. Защото най-продаваните SUV модели, които дърпат нагоре пазара от години насам, отделят и повече вредни вещества, с което създават сериозни проблеми на производителите.


suv1


От много време насам лансирането на нови и нови SUV модели и кросоувъри се приема като магическа рецепта за лечение на която и да е закъсала автомобила марка, а тези, които се справят добре просто печелят все повече пари.

„Повдигане на окачването с няколко сантиметра, малко офроуд елементи по каросерията и цената на новия модел скача с няколко хиляди – имаше шефове на компании, които не можеха да повярват на късмета си след години на минимални печалби”, пише в своя коментар по темата Джим Холдър от списание Autocar.

В началото на бума на SUV-модели компаниите се бяха посветили на това да насочат клиентите си на големите и тежки модели, задвижвани с дизелови мотори към новите и свежи возила, които излизаха на пазара. А дизелът, както знаем от години, дава по-добри резултати от бензина по отношение на нивата CO2.

Днес обаче ситуацията е доста по-различна, не само заради последствията от „Дизелгейт”. Клиентите избягват дизелите, но в същото време не са съгласни и да плащат допълнително, за да си купят plug-in хибрид. Което означава, че моделите с бензинови мотори са най-достъпни, но и отделят най-много CO2. Автомобилите, които носят най-големите печалби на компаниите също така ги поставят и в положението да им бъдат наложени драстични глоби за нивата на вредните емисии.

Но това няма да спре производството на SUV модели – те носят твърде големи печалби. Тенденцията обаче е притеснителна – според данните на JATO Dynamics, нивата на отделяния CO2 в Европа са същите като през 2014 година, благодарение основно на бензина и SUV моделите. В Европа автомобилните компании трябва да постигнат средно ниво на емисиите CO2 от 95 гр/км за моделите, които предлагат на пазара. Тази година се оказа, че европейската автомобилна индустрия надхвърля тази цел със сериозните 27,2 гр/км.

А изключенията са малко, като става дума за Toyota, Citroen и Nissan. При Toyota това стана възможно заради дългогодишната политика на компанията, акцентираща върху хибридите. Citroen предлага основно по-малки леки коли и SUV моделите заемат едва 30% от продажбите на марката. При Nissan 9% от продажбите в Европа се падат на електрическия Leaf, което е достатъчно да компенсира факта, че 72 от продадените коли на бранда в Европа са SUV-модели. За всички останали обаче големите проблеми идват и решаването им няма да е лесно.

Снимка: Mercedes


0 от 500
  • #15
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    оле майко купил си рено и било същото като бмв хихиххихи
  • #14
    5 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 3 години )
    Да но нямат нито мястото на ван, нито фйнкционалността. На всичко отгоре са и по скъпи и харчат повече и поддръжката им е по скъпа заради ххл гумите
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Производителите биха могли лесно да се оправят, но не искат. Слагат им само малки и икономични двигатели. И хората сами ще избягат от между 1.5 и 2 тона толуп с аеродинамика на тухла и двигател до 150 коня. Но просто не им е в интереса
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Все пак СУВовете в голямата си част са взели дял от минивановете и като цяло са миниван с по-добър дизайн и понякога няколко санта повече просвет
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    До 10. Чак пък и звездички - да не мислиш, ча съм ги броил? Отворих някакъв сайт и така пишеше
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Рендето ( преди 3 години )
    Купих си СУВ рено каджар! Много по-добре е от разни плоски настъпани беемвета и аудита. Само Х3-ката и кюпетицата са по-хубави, но няма голяма разлика с реното така или иначе.
  • #9
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кво лъжеш бе Клио е по-продавано от голф.
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    SUV modelite се купуват защото са удобни . големи са и са високо проходими повечето . вършат работа . за кво ти е неква кутийка с 120 к.с. дето не може да изпреаври 1 кола като включиш климатика ...хората търсят удобството най-вече ! поне в чужбина ...бългАРинът обаче е комелксар и си купоува кола да се прави на велик ...
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Само да добавя за сравнение - Голф за първите 6 месеца в Европа - 120,204, а втория Клио - 119,415
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Не казах, че няма търсене, а че недостига на батерии е заради BEV - те се търсят повече, а и имат по-голяма батерия. За първите 6 месеца най-продаваният PHEV в Европа Outlander - 14009 броя са продали, а Zoe - 36506