IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

SUV-моделите се превърнаха в проблем за производителите

Високите нива на CO2 в Европа обещават трудни решения за компаниите

Един от най-печелившите пазарни сегменти за автомобилната индустрия може да й създаде и най-големите проблеми, поне това показват данните за нивата на отделяния CO2 в Европа. Защото най-продаваните SUV модели, които дърпат нагоре пазара от години насам, отделят и повече вредни вещества, с което създават сериозни проблеми на производителите.


suv1


От много време насам лансирането на нови и нови SUV модели и кросоувъри се приема като магическа рецепта за лечение на която и да е закъсала автомобила марка, а тези, които се справят добре просто печелят все повече пари.

„Повдигане на окачването с няколко сантиметра, малко офроуд елементи по каросерията и цената на новия модел скача с няколко хиляди – имаше шефове на компании, които не можеха да повярват на късмета си след години на минимални печалби”, пише в своя коментар по темата Джим Холдър от списание Autocar.

В началото на бума на SUV-модели компаниите се бяха посветили на това да насочат клиентите си на големите и тежки модели, задвижвани с дизелови мотори към новите и свежи возила, които излизаха на пазара. А дизелът, както знаем от години, дава по-добри резултати от бензина по отношение на нивата CO2.

Днес обаче ситуацията е доста по-различна, не само заради последствията от „Дизелгейт”. Клиентите избягват дизелите, но в същото време не са съгласни и да плащат допълнително, за да си купят plug-in хибрид. Което означава, че моделите с бензинови мотори са най-достъпни, но и отделят най-много CO2. Автомобилите, които носят най-големите печалби на компаниите също така ги поставят и в положението да им бъдат наложени драстични глоби за нивата на вредните емисии.

Но това няма да спре производството на SUV модели – те носят твърде големи печалби. Тенденцията обаче е притеснителна – според данните на JATO Dynamics, нивата на отделяния CO2 в Европа са същите като през 2014 година, благодарение основно на бензина и SUV моделите. В Европа автомобилните компании трябва да постигнат средно ниво на емисиите CO2 от 95 гр/км за моделите, които предлагат на пазара. Тази година се оказа, че европейската автомобилна индустрия надхвърля тази цел със сериозните 27,2 гр/км.

А изключенията са малко, като става дума за Toyota, Citroen и Nissan. При Toyota това стана възможно заради дългогодишната политика на компанията, акцентираща върху хибридите. Citroen предлага основно по-малки леки коли и SUV моделите заемат едва 30% от продажбите на марката. При Nissan 9% от продажбите в Европа се падат на електрическия Leaf, което е достатъчно да компенсира факта, че 72 от продадените коли на бранда в Европа са SUV-модели. За всички останали обаче големите проблеми идват и решаването им няма да е лесно.

Снимка: Mercedes


0 от 500
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    #3 ( преди 3 години )
    Като няма търсене защо скоро спряха на взимат временно поръчки за А класа плъг-ин и казаха че е заради високо търсене а и плът-ините най-често имат значителен дял от продажбите на моделите които имат такъв вариант
  • #4
    1 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    е как дизлеът ще е по-чист от беинзина ?!!?! тва ми звучи неверно . всеки знае че дизлеът е по-мръсен . има неква игра тука с тия CO2... някой лъже мн здраво !
  • #3
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Аз мисля, че недостига на батерии е заради BEV, а не заради PHEV и MHEV. Сега гледам продажбите в Европа за ел.коли за тази готина и в топ 10 има 3 PHEV (Oulander, XC60, Passat GTE) и заедно са продали по-малко от Zoe
  • #2
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    (в същото време не са съгласни и да плащат допълнително, за да си купят plug-in хибрид.). Да бе за това има недостиг на батерии и най-често такива модели се предлагат само с високо ниво на оборудване щото няма търсене
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Каква изненада - как да се досети човек?!? Няма страшно - ще увеличат цените на СУВ с 20% за да компенсират глобите, ще ги облицоват с картон за да са по-екологични и продажбите ще скочат двойно защото ще стане още по-престижно да караш СУВ