Тези автомобилни марки прекратиха съществуването си в последните десетилетия. Някои от тях са слабо известни на широката публика, но има и такива, които бяха добре познати в цял свят. Защо се стигна дотук и какво загубихме от тяхното закриване? А може би то е било за добро, тъй като повечето от тях едва ли липсват на някого? Все пак трябва да признаем, че има и изключения, тъй като някои от тези брандове наистина произвеждаха забележителни автомобили.
12 изчезнали марки, които едва ли ще възкръснат (ГАЛЕРИЯ):
Москвич
И ако американците съжаляват за Oldsmobile, то голяма част от руснаците изпитват същото към Москвич. Тази марка пуска първия в СССР автомобилен конвейер, първата съветска малолитражка, насочена към частните клиенти, и първият достъпен следвоенен масов автомобил. Това обаче не й помага да оцелее след промените.
Последният масов модел – Москвич-2141, става жертва на ужасното качество и на лошото управление на завода. Опитите за възраждане с моделите „Княз Владимир“ и „Иван Калита“ (2142) се оказват пълен провал. Напоследък се появиха слухове, че копанията Renault готви възраждане на съветския бранд, но това е малко вероятно, тъй като той не е нужен дори на самите руснаци.
И ако американците съжаляват за Oldsmobile, то голяма част от руснаците изпитват същото към Москвич. Тази марка пуска първия в СССР автомобилен конвейер, първата съветска малолитражка, насочена към частните клиенти, и първият достъпен следвоенен масов автомобил. Това обаче не й помага да оцелее след промените.
Последният масов модел – Москвич-2141, става жертва на ужасното качество и на лошото управление на завода. Опитите за възраждане с моделите „Княз Владимир“ и „Иван Калита“ (2142) се оказват пълен провал. Напоследък се появиха слухове, че копанията Renault готви възраждане на съветския бранд, но това е малко вероятно, тъй като той не е нужен дори на самите руснаци.


2