IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Eвропейската комисия отново се закани на производителите

Всички автомобилни компании ще бъдат глобени, ако не намалят вредните си емисии

Производителите на автомобили, продавани на територията на ЕС, ще бъдат глобявани, ако не успеят да намалят вредните си емисии и да покрият новите екологични норми. Това обявиха от Европейската комисия, като по този начин отговориха на исканията на някои автомобилни компании новите екологични стандарти, влизащи в сила от 1 януари 2021 г., да бъдат отложени заради кризата, причинена от пандемията от COVID-19.


вредни емисии


От Европейската агенция за опазване на околната среда съобщиха и данни от провеждания от нея мониторинг през последните три и половина години. Според резултатите от него, показателите на отделяните в атмосферата вредни емисии продължават да се покачват в страните от ЕС. Това е и причината, Европейската комисия да въведе още по-строги мерки спрямо производителите на автомобили.


В заявлението на ЕК се казва, че компаниите трябва да увеличат усилията си по ускоряване на подобряване на икономията на гориво при новите им модели. По-голяма част от автомобилите в гамата на производителите трябва да бъдат с хибридно или електрическо задвижване. Най-големи глоби ще получат компаниите, които не успеят да намалят с 22% нивата на вредни емисии при произвежданите от тях коли.


електромобили


Като основна причина за замърсяване на околната среда отново се посочат кросоувърите и всъдеходите, които продължават да привличат все повече купувачи, се казва още в изявлението. Препоръчва се на властите в страните от ЕС, да стимулират хората за закупуване именно на хибридни или изцяло електрически автомобили.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В Китай съм момента има около 250 милиона коли, в Европа - около 308 милиона, в щатите - около 273 милиона. Като се има предвид че в Европа преобладават канцерогенните дизели, а същите практически липват в Китай и АЩ, картинката е повече от неприятна. Не е зле да е проверяват фактите преди да е пишат измислици.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота са много изостанали от ефективен електромобил, там в играта са само Тесла и Киа/Хюндай - другите са смешници и може да се види от тестовете за пробег. Те не самот от това са изостанали, до скоро нямаха андроид ауто дори.
  • #14
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 356 ( преди 3 години )
    Ти си много умен, що не се пробваш на следните избори?Ако успееш да вкараш повече колелета на улиците (вело-алеи) и по приятен за използване градски транспорт и стабилен контрол на емисиите изхвърлени във въздуха от старите коли (повечето без катализатори) и по високи данъци за по-голямите замърсители нещата значително ще се променятВъздуха в Европейските градове е забележително по чист от колкото в БГ
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    м да а ( преди 3 години )
    И защо просто не забранят да се правят промоциина автомобили с нива на замърсяване над определен лимит?Ако трябва да платиш каталожната цена ще си дадеш сметка че за още 5 хиляди ще имаш зареждащ се хибрид на същия модел и много хора ще го предпочетат.
  • #12
    11 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тесла не знам да са били на печалба досега. Говорим за годишна печалба, не отделни тримесечия. Освен това Тесла дължи съществуването си изцяло на японците от Панасоник. Ако не бяха те, Тесла игрно щеше да ползва оловно-цинкови батерии от Варта може би?
  • #11
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А Тойота не предлагат електромобили защото покриват всякакви норми за емисии само с хибридите си, а производтвото на електромобили е на загуба. Затова печалбите им ще са колкото на цялата европейска автоиндутрия оттук натам.
  • #10
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И как точно не отстъпват, като всичките им батерии са с азиатски произход, без изключение? Печалбите отиват в азиатците, загубите остават за европейците. Страшен прогрес.
  • #9
    5 rate up comment 4 rate down comment
    #8 ( преди 3 години )
    Не пиши глупости европейците не отстъпват на азиатците при електромобилите и зареждаемите хибриди а единствено при обикновените хибриди отстъпват на Тойота за което браво но не бива да се преекспонира също както и с изоставането на Тойота при електромобилите след като те имат много опит в Ел. Задвижването чрез хибридните и водородните коли
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 3 години )
    Азиатците от четвърт век разработват хибридни и електрически технологии. Но азиатците имат интелигентни ръководители, които мислят в далечна перспектива. Европейките вагонетки и рендета разбират само от бой по каската, и Европейската комисия най-накрая започва да го осъзнава. Дано тези мерки накарат европейките производители да настигнат азиатците, че са за посмешище технологичната си безпомощност.
  • #7
    6 rate up comment 4 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    За тези "туристи", които минават по 5000 км. само и само да видат некви камъни, отломки и строшени сгради, въобще няма да говоря! Има и мн.др.такива "жители" на света, но списъкът е дълъг. Е за каква екология говорим и за какви еко норми при двигателите, като човешката лудост е огромна. И не, че двигателите са ни виновни, а неправилното им и ненужно, безсмислено свръх приложение и употреба! Но нека да мога да обясня това пред "света"! Да, да ама Не.Толкоз!