IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Eлектромобилите генерират 3 пъти по-малко CO2 от колите с ДВГ

Има разлика между държавите, в които е проведена батерията, както и къде се използва

Електромобилите генерират средно 3 пъти по-малко вредни емисии (СО2) от еквивалентите им бензинови и дизелови модели, сочат нови данни на Европейската федерация за транспорт и околна среда към Европейската комисия. 


електромобили


Организацията създаде нова система за събиране на данните за емисиите на CO2 и го свързва с използването на бензинови, дизелови и електрически автомобили. Тя отчита количеството вредни емисии, което автомобилите с вътрешно горене отделят, както и емисиите, генерирани по време на производството на самите превозни средства. Отчита се и въглеродното въздействие от извличането на ресурси за производство на батерии и изграждане на електроцентрали.

При най-лошия сценарий, електрически автомобил с батерия, произведена в Китай и задвижвана в Полша (в тази страна преобладават електроцентралите на въглища) с 22% по-малко CO2 от еквивалентен дизелов автомобил и с 28% на сто по-малко от неговата бензинова версия.

В същото време, електромобил с батерия, произведена в Швеция и задвижвана в Швеция (в тази държава преобладава използването на възобновяема енергия) отделя с 80% по-малко CO2 от дизелов модел и с 81% по-малко от бензинов.

Изчисленията  сочат, че средно голям електромобил с батерия, произведена в средностатистическа държава от ЕС, и задвижвана във Великобритания ще генерира с 61% от еквивалентен дизел и с 64% по-малко от среден бензинов модел. Ако обаче акумулаторът е произведен в Китай и се ползва в Обединеното кралство, вредните емисии са с 57% по-малко при еквивалентен дизел и с 60% по-малко от бензина.

Снимка: Auto Express

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 седмица )
    До коментар 10,това за твърдите частици се отнася за бензиновите ДВГ(но не се коментира),при дизелите проблема е NO,а не саждите,които са по-големи и не се възприемат така лесно!!
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    K. K. ( преди 4 седмици )
    CO2 НЕ Е ЗАМЪРСИТЕЛ!!! Замърсители са N2O, SO2 и SO3!!!
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    TDI да караш и да коментираш хибридите на Тойота е меко казано сериозно ментално заболяване. VAGонетке за пореден път си пуснал в действие лъжите за разхода на хибридите, като многократно до сега аз и други колеги сме доказвали, че ти на хибрид не си се качвал никога! В случая с тези лъжи сам доказваш същото. Карай си нафтовата печка и се спри малко, ако поне малко нормално е останало в теб! Близко е до акъла (който го има), че ако споменатите от теб разходи бяха реални, никой не би купил хибрид
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #12 Не само лъжеш най-безсрамно, но и представа си нямаш за този хибрид. Поредното доказателство е за разхода ти с и без климатик. Климатика е електрически и разхода при ползването му е 0,2/100 повече от това, ако не го ползваш. Ама откъде ли ще ги знаеш тези неща ти, щом лъжеш за разход над 7-8/100. На този разход всеки би ти се изсмял, а ти даже твърдиш за такъв. Влез в spritmonitor отново и гледай, а не да продължаваш с плоските лъжи!
  • #15
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Дино ( преди 1 месец )
    Стига си лъгал ллааа!!! Няма да спра да карам истински автомабил с двг дакато не ми бъде отнето това право!! То и всичко което ядеш е с пластмаса ама нищо не казвате ***!
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хората регистрирали колите си са 147 със среден разход 4,93
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Продължаваш с плоските си лъжи! От сайта spritmonitor Anzahl Kraftstoff min
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Взех, че проверих шпритмонитор. Има едва 3 човека с 1,8 хибрид, което не е достатъчна извадка, но все пак ето един пример от сайта. Летни гуми: 8.41 l/100km. Магистрала: 7.48 l/100km. Нормално шофиране: 7.89 l/100km. Климатик: 8.41 l/100km. Само градското му слиза под 7.
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #8 Пак почна с плоските лъжи какво си карал и колко ти е дало. Няма такъв разход да ти кажа. Няма такъв разход дори и на големият мотор 2.0 който е сумарно 180 к.с.. Няма и такава разлика между реален разход и разход по БК. Крайно време е да спреш с лъжите си! Не си интересен вече. Ако някой не вярва да погледне spritmonitor. Там има споделен разход от стотици собственици и всеки може да си свери часовника преди да пише глупости.
  • #10
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Света Истина ( преди 1 месец )
    При горенето дизелът отделя твърди частици, толкова малки, че не се филтрират в дихателните пътища, а навлизат директно в кръвта. При добив, транспорт, рафиниране на петрола и дристрибуция на горивото се отделят ДОПЪЛНИТЕЛНИ 200-400 г на километър за всяка кола, които СЛЕДВА да се прибавят към сметката! Прибавят се и отпадъците при обслужване (масла, ремъци, филтри, маркучи, накладки и свещи). И ЕДВА тогава може да ви стане ясна картинката. Иначе разсъждавате половинчато.