IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Eлектромобилите генерират 3 пъти по-малко CO2 от колите с ДВГ

Има разлика между държавите, в които е проведена батерията, както и къде се използва

Електромобилите генерират средно 3 пъти по-малко вредни емисии (СО2) от еквивалентите им бензинови и дизелови модели, сочат нови данни на Европейската федерация за транспорт и околна среда към Европейската комисия. 


електромобили


Организацията създаде нова система за събиране на данните за емисиите на CO2 и го свързва с използването на бензинови, дизелови и електрически автомобили. Тя отчита количеството вредни емисии, което автомобилите с вътрешно горене отделят, както и емисиите, генерирани по време на производството на самите превозни средства. Отчита се и въглеродното въздействие от извличането на ресурси за производство на батерии и изграждане на електроцентрали.

При най-лошия сценарий, електрически автомобил с батерия, произведена в Китай и задвижвана в Полша (в тази страна преобладават електроцентралите на въглища) с 22% по-малко CO2 от еквивалентен дизелов автомобил и с 28% на сто по-малко от неговата бензинова версия.

В същото време, електромобил с батерия, произведена в Швеция и задвижвана в Швеция (в тази държава преобладава използването на възобновяема енергия) отделя с 80% по-малко CO2 от дизелов модел и с 81% по-малко от бензинов.

Изчисленията  сочат, че средно голям електромобил с батерия, произведена в средностатистическа държава от ЕС, и задвижвана във Великобритания ще генерира с 61% от еквивалентен дизел и с 64% по-малко от среден бензинов модел. Ако обаче акумулаторът е произведен в Китай и се ползва в Обединеното кралство, вредните емисии са с 57% по-малко при еквивалентен дизел и с 60% по-малко от бензина.

Снимка: Auto Express

0 от 500
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Цеко ( преди 5 месеца )
    "При най-лошия сценарий, електрически автомобил с батерия, произведена в Китай и задвижвана в Полша (в тази страна преобладават електроцентралите на въглища) с 22% по-малко CO2 от еквивалентен дизелов автомобил и с 28% на сто по-малко от неговата бензинова версия." това сега какво значи, бе, как може такава неграмотност?
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 5 месеца )
    Хибридите не са толкова ефективни, Тойота Корола 2019 1.8 бензин хибрид - за 300-400км дмесн разход (като може би 60-70% карах по магистрали) ми даде разход 7л. иначе на компютъра го дваше 5,5-5,6л., но като сипах резервоара до горе и сметнах - 7л. А не съм карал много бързо - 120-130 км по магистралата.
  • #7
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    #5 Личи, че не си карал хибрид. Батерията свършва и колата ти става обикновен хибрид и започва да харчи, като такъв. Ако е немски хибрида не си струва, защото наистина ще харчи повече. Японските харчат по-малко и то доста. Зависи и как го караш де. Ако се правиш на състезател няма как да чакаш нисък разход с каквото и задвижване да си. Ако караш до 140 км/ч разхода ще ти е по-нисък от на дизела с подобен обем и мощност. Гарантирано по-нисък разход ще имаш.
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Ще замърсява по-малко, ако батерията е произведена в Китай!?! Добре де, Китай на Марс ли се намира, та нали всичко това, така или иначе си остава на Нашата планета!!
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Проблема ми е че често пътувам по маршрута Бургас-София и обратно. Хибрида след 100км. батерията свършва и харчи повече бензин. А пък да поддържам втора кола електрическа за градско не ми се струва добра идея.
  • #4
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Вземи си хибрид бе колага! Още по-добре плъгин хибрид да си го зареждаш. В града ще се движиш почти без пари, а извън града ще си с разход малко по-нисък от дизела. И аз като теб бих си взел електричка, но цените им не ме кефят и пробега също е все още малък. Бързите зарядни са малко, но ги има по главните пътища и не са проблем, а и непрекъснато се увелимчават. На този етап обаче плъгин е решението. Даже и съмрешил какво ще взема РАВ4 или Оутландър. Чакам да ги пуснат и ще избирам едно от двете
  • #3
    7 rate up comment 1 rate down comment
    #2 ( преди 5 месеца )
    Щом имаш възможност, карай една дизелова и една електрическа. Съвсем по различен начин ще погледнеш когато я експлоатираш и може пробегът да не ти е чак такъв проблем. А и вече има с приличен пробег. Ползите основно в града са огромни!
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Всичко много хубаво, карам кола с ДВГ и е дизел, с най-голямо удоволствие ще мина на електрическа, имам си подземен гараж, с 2 клетки, монтирал съм си електрически контакт в едната клетка именно с цел в Бъдеще да мина на електрическа кола. Парите не са проблем за закупуване на електрическа кола, проблема ми е късия пробег, липсата на бързи зарядни станции по извънградските пътища. Стане ли поне 800км. пробега и построят ли зарядни минавам веднага на електрическа. Но до тогава дизел.
  • #1
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Това е ясно и на малките деца. До сега заинтересовани тръбяха, че електромобилите замърсявали повече, а сега обърнаха палачинката. Както им изнася са нещата. Пак има намесени някакви интереси и пак потърпевшите ще сме ние обикновените хора. Още навремето Тесла е казал, че сме заобиколени от енергия и е намерил начин да се ползва, но умира(как и защо е др.тема) и цялата му документация и трудове изчезват. Много учени и изобретатели са правили пробиви по темата, но и те умира или изчезват.Защо ли