IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Eвропейската комисия отново се закани на производителите

Всички автомобилни компании ще бъдат глобени, ако не намалят вредните си емисии

Производителите на автомобили, продавани на територията на ЕС, ще бъдат глобявани, ако не успеят да намалят вредните си емисии и да покрият новите екологични норми. Това обявиха от Европейската комисия, като по този начин отговориха на исканията на някои автомобилни компании новите екологични стандарти, влизащи в сила от 1 януари 2021 г., да бъдат отложени заради кризата, причинена от пандемията от COVID-19.


вредни емисии


От Европейската агенция за опазване на околната среда съобщиха и данни от провеждания от нея мониторинг през последните три и половина години. Според резултатите от него, показателите на отделяните в атмосферата вредни емисии продължават да се покачват в страните от ЕС. Това е и причината, Европейската комисия да въведе още по-строги мерки спрямо производителите на автомобили.


В заявлението на ЕК се казва, че компаниите трябва да увеличат усилията си по ускоряване на подобряване на икономията на гориво при новите им модели. По-голяма част от автомобилите в гамата на производителите трябва да бъдат с хибридно или електрическо задвижване. Най-големи глоби ще получат компаниите, които не успеят да намалят с 22% нивата на вредни емисии при произвежданите от тях коли.


електромобили


Като основна причина за замърсяване на околната среда отново се посочат кросоувърите и всъдеходите, които продължават да привличат все повече купувачи, се казва още в изявлението. Препоръчва се на властите в страните от ЕС, да стимулират хората за закупуване именно на хибридни или изцяло електрически автомобили.

Снимки: Autonews

0 от 500
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 месеца )
    Това за пушещите дизели, били отровни и пр. може да вярват само слабоумни, дето не гледат, а четат. Хибридите са пълно порно, не пестят нищо, особено на дълъг път.Електрическите коли са с ограничен обхват, никога няма да заменят фосилните мотори.Дизела има два големи гряха, колите горят ,малко , а моторите бръмчат дълго.Добре е някои хора да си набият в главите, че особено при по големите коли и камиони, дизела няма алтернатива.А и там, дето има големи слабо населени територии.А еко *** .. ...
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    к. к. ( преди 2 месеца )
    Няма ли кой да сложи юзда на самозабравилите се чиновници? СО2 НЕ Е ВРЕДНА ЕМИСИЯ!!! Напротив, твърде полезен е за живата природа като ХРАНА за растенията, а оттам и източник на кислород, без който човекът не може да диша, да живее!!! Друг източник на кислород хората нямат!
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #24, лекотоварните броиш ли ги? Един бус дизел и същия бензин дават голяма раззлика в разхода, и е повече от 1л. Бизнеса / хората взимат по изгодното и евтиното. Немеца е пресметлив и ако не познаваш народопсихплогията им, не коментирай много. Дизела в Германия е 10-15 цента/л по евтин от бензина. Хибридите с тия 4-50км пробег са смях, а разхода им изобщо не е това което пишат. Казвам ти го от опит с хибриди на БМВ,МБ Лексус.
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Еко Активист ( преди 2 месеца )
    Трябва глобите за надвишено СО2 да са големи и да добавят толков много към цената, че безмислените СУВ-та да станат недостъпни за масовия потребител и той да се преориентира към малки автомобилчета.
  • #25
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Стимулираше се с данъци и за това стана масов. До преди 15-тина години никой уважаващ себе си европеец не караше лична кола дизел. И веднага след дизел гейт пак започна да е така. В пика си дизела стигаше до 50-тина % от колите. В Германия - меката на дизела последните години 60% от новите коли са фирмени и въпреки това само 40% са дизели. Тоест дори бизнеса вече бяга от дизела
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    #23 ( преди 2 месеца )
    Тея дето пътуват 100км до работа са в пъти по-малко от дизеловите коли.. а и има алтернативи като хибриди(макар че те са икономични главно в града докато дизелите извън него) или на пропан-бутан а в този калкулатор ми е интересно защо дизела е 20 цента по-евтин от бензина а и разликата в разхода между бензин и дизел не е 2 литра а най-често около 1 на 100
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Колегата по долу - в САЩ дизели не се карат не заради еко норми, а по стратегически причини. Дизел е цялата им е армия и в случай на конфлит - населението / армията да не усетят липса на гориво. А дизела се използва в ЕУ, защото има хора които пътуват по 100км на посока до работа (и се стимулира). При 30к км на година, дизела излиза много по рентабилен. (www.diesel-oder-benzin.de)
  • #22
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 2 месеца )
    За кво се пънете, че не ми е ясно... истината е, че транспорта е на 3то или 4то място като замърсител, дори от утре да спрем личните си автомобили в Европа нищо не се променя. Просто едни ментално увредени личности с "ЕКО" взаглавието си водят балъците за носа правейки милиони... на тоя свят нищо не се променя само глупаците стават все повече!
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    #19 ( преди 2 месеца )
    Така е но какво общо има старата грешна политика(да се позволи да има канцерогенни дизелови коли) със сегашната която ограничава бензинките и дори хибридите (ако отделят повечко СО2) и изискванията са прекалено строги в сравнение с тези в САЩ, Китай или Япония
  • #20
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Европа има по-голямо население от САЩ и Канада взети заедно. Така че не континентът е най-малкият, а на теб пошонката.