Парадоксалното е, че колкото повече се развиват технологиите, толкова по-еднотипни стават автомобилите ни. Екзотичните двигатели като V12 и V10 изчезват, а скоро и V8 ще ги последва, прогонен от все по-безмилостните стандарти за емисии и от даунсайзинга. Не изглежда далеч бъдещето, когато единствените оцелели двигатели с вътрешно горене ще са с по 3 или 4 цилиндъра. Моментът изглежда подходящ да си припомним далеч по-странните конфигурации, които автомобилостроеното ни е предлагало. В тази подпорка на 11-те най-странни агрегата, дело на C&D, са включени само мотори, които са стигнали до реално производство.
10-те най-необикновени двигателя в историята (ГАЛЕРИЯ):
Panhard, основан през 1887, е един от първите автомобилни производители в света, а също и един от най-интересните. Това е компанията, която ни даде волана, след това реактивните щанги в окачването, а след Втората световна война добави и един от най-любопитните двигатели, правени някога.
По същество това бе двуцилиндров боксер - с два хоризонтални цилиндъра, разположени срещуположно от двете страни на коляновия вал. Френските инженери добавиха много оригинални решения към този агрегат с въздушно охлаждане - в някои модели например изпускателните тръби бяха едновременно с това и крепежни елементи.