Парадоксалното е, че колкото повече се развиват технологиите, толкова по-еднотипни стават автомобилите ни. Екзотичните двигатели като V12 и V10 изчезват, а скоро и V8 ще ги последва, прогонен от все по-безмилостните стандарти за емисии и от даунсайзинга. Не изглежда далеч бъдещето, когато единствените оцелели двигатели с вътрешно горене ще са с по 3 или 4 цилиндъра. Моментът изглежда подходящ да си припомним далеч по-странните конфигурации, които автомобилостроеното ни е предлагало. В тази подпорка на 11-те най-странни агрегата, дело на C&D, са включени само мотори, които са стигнали до реално производство.
10-те най-необикновени двигателя в историята (ГАЛЕРИЯ):
В различните модели се ползваха двигатели с обем между 610 и 850 куб. см, и с мощност от 42 до 60 конски сили - доста добре за онова време (този двигател всъщност е печелил своя клас в 24-те часа на Льо Ман и е задършвал втори в Рали Монте Карло). Собствениците ги хвалеха като рафинирани и икономични. Имаше само два проблема - първо, тези двуцилиндрови мотори струваха повече от четирицилиндрови, и искаха по-сложна поддръжка; и второ, Panhard ги разработи за леки алуминиеви купета, а икономическите обстоятелства направиха алуминия твърде скъп. Компанията затъна и бе погълната от Citroen. А двуцилиндровият боксер остана в историята.