Парадоксалното е, че колкото повече се развиват технологиите, толкова по-еднотипни стават автомобилите ни. Екзотичните двигатели като V12 и V10 изчезват, а скоро и V8 ще ги последва, прогонен от все по-безмилостните стандарти за емисии и от даунсайзинга. Не изглежда далеч бъдещето, когато единствените оцелели двигатели с вътрешно горене ще са с по 3 или 4 цилиндъра. Моментът изглежда подходящ да си припомним далеч по-странните конфигурации, които автомобилостроеното ни е предлагало. В тази подпорка на 11-те най-странни агрегата, дело на C&D, са включени само мотори, които са стигнали до реално производство.
10-те най-необикновени двигателя в историята (ГАЛЕРИЯ):
При този редови агрегат двата крайни цилиндъра захранвали средния, "мъртъв" цилиндър със своите отработили газове - и тъкмо средният цилиндър задвижвал автомобила. Двата странични били доста големи, с калибър 19 см, но средният бил още по-голям - 30 см. Айзенхът твърдял, че икономията спрямо стандартен двигател е 47%. Но през 1907 фалирал окончателно и идеята умряла с фирмата.