Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
5. МАКИЯ Д'ИЗЕРНИЯ - DR. Основана през 2006 от Масимо Ди Ризио, тази компания преоборудва с газови уредби моделите на китайската Chery и ги продава в Европа под марката DR.
6. КАСИНО - Alfa Romeo (на снимката). Фабриката е построена през 1972 за нуждите на Alfa Romeo, а преди възраждането на марката с Guilia компанията я преустрои изцяло. Днес там се правят Giulia и Stelvio.
7. ПОМИЛЯНО Д'АРКО - Fiat. Тук е съсредоточено производството на най-продавания модел на марката - Panda.