Германска или японска, италианска или американска, френска или британска? Повечето хора си имат свои виждания за качествата на колите според държавите, от които произлизат техните марки. Но в днешната глобална икономика нещата отдавна не са толкова прости. "Германската" ви кола може да идва от Унгария или Испания; "японската" се сглобява я във Франция, я в Турция; "корейските" коли в Европа произлизат всъщност от Чехия и Словакия.
За да внесем малко яснота, в две поредни статии в AutoMedia ще проследим всички основни автомобилни заводи на Стария континент, и какви модели се сглобяват в тях понастоящем.
По данни на браншовата организация на производителите АСЕА, в Европа в момента има 298 завода за финална сглобка на автомобили, камиони и автобуси (това включва Русия, Украйна, Турция и Казахстан). Ние ще се фокусираме само върху фабриките за леки или лекотоварни с пътнически версии, които са 142.
Автомобилните заводи в Европа по държави - II част (ГАЛЕРИЯ):
8. МЕЛФИ - Fiat. Най-модерният завод на Fiat в Италия, който днес обаче прави предимно Jeep - Renegade и Compass, а също и базирания на американска платформа Fiat 500X.
9. МИРАФИОРИ - Fiat (на снимката). Щаб-квартирата и дълги години главна производствена база на Fiat, открита тържествено от Мусолини през 30-те. Днес тук се произвеждат два доста контрастни модела - дребосъкът Fiat 500 и внушителното Maserati Levante.
10. ГРУЛЯСКО - Maserati. Фабриката, основана през 1959, днес носи името на покойния Джовани Аниели. Тук се правят Maserati Quattroporte и Ghibli.